Oferta edukacyjna 2021 / 2022 Drodzy absolwenci szkoły podstawowej, jeżeli nie wiecie w jakim kierunku chcielibyście się dalej kształcić...? Wybór szkoły musi być madry i zapewnić Wam dobry start w życie. Zachęcamy Was do zapoznania się z ofertą Zespołu Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnmystawie. U nas nie tylko zdobędziecie wiedzę, ale także poszerzycie zainteresowania i rozwiniecie swoje uzdolnienia. POSTAW NA KSZTAŁCENIE TECHNICZNE I BRANŻOWE, które przygotowuje do wejścia na rynek pracy i pozwala na szybkie usamodzielnienie się, pozwala na zdobycie konkretnego ZAWODU ! MASZ ZAWÓD - MASZ PRACĘ WYBIERZ TRADYCJĘ I NOWOCZESNOŚĆ Współpracujemy z firmami i instytucjami w celu podnoszenia jakości naszego kształcenia oraz umożliwienia naszym uczniom nabywania dodatkowych umiejętności. Organizujemy praktyki oraz staże zawodowe, bierzemy udział w programach stypendialnych dla uczniów uzdolnionych. Realizujemy liczne projekty unijne - zdobędziesz dodatkowe kwalifikacje zawodowe. Nasi uczniowie mają możliwość odbycia praktyk zawodowych i staży poza granicami kraju. STAWIAMY NA NOWOCZESNOŚĆ I MŁODOŚĆ! Mamy świetną atmosferę pracy i nauki. DOŁĄCZ DO NAS!!! https://www.facebook.com/zetkakrasnystaw/videos/719258382087618 - film promujący szkołę. Jesteśmy dla Was !!! Załączniki: oferta edukacyjna 21,22.jpg[ ]300 kB Terminy_rekrutacji 2021-2022.pdf[ ]736 kB
REGULAMIN REKRUTACJI DO UDZIAŁU W PROJEKCIE „Europejskie praktyki zawodowe – Zetka w Hiszpanii” realizowanym w ramach projektu ERASMUS+ REGULAMIN REKRUTACJI DO UDZIAŁU W PROJEKCIE „Europejskie praktyki zawodowe – Zetka w Hiszpanii” realizowanym w ramach projektu ERASMUS+ Niniejszy Regulamin określa zasady uczestnictwa w projekcie „Europejskie praktyki zawodowe – Zetka w Hiszpanii” realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Zespół Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie a w szczególności: punktowe/wagowe kryteria kwalifikacyjne, zasady kwalifikacji uczestników, formalne i organizacyjne procedury rekrutacji i przyjmowania zgłoszeń. Uczestnicy projektu odbędą 3-tygodniową praktykę zawodową zorganizowany we współpracy z: euroMind Projects / Hiszpania/ - dla 54 uczestników kształcących się w zawodach: technik ekonomista, technik mechanik, technik budownictwa/murarz -tynkarz, technik żywienia i usług gastronomicznych/kucharz, technik usług fryzjerskich i technik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych . Koszty podróży, pobytu i praktyk zawodowych będą w całości finansowane ze środków Unii Europejskiej - programu Erasmus+. Praktyki zagraniczne będą realizowane w następujących terminach: Miejscowość Liczba uczestników Partner / Kraj Termin mobilności SEWILLA 18+2 euroMind Projects / Hiszpania 11.04.2021-01.05.2021 UBEDA 18+2 euroMind Projects / Hiszpania 05.09.2021-25.09.2021 MALAGA 18+2 euroMind Projects / Hiszpania 13.02.2022-05.03.2022 GRUPA DOCELOWA OBJĘTA PROCESEM REKRUTACJI O zakwalifikowanie do udziału w projekcie aplikować mogą wyłącznie uczniowie Zespołu Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie kształcący się w zawodach: technik ekonomista, technik mechanik, technik budownictwa/murarz - tynkarz, technik żywienia i usług gastronomicznych/kucharz, technik usług fryzjerskich, technik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych Uczestnikami projektu w Hiszpanii będzie 54 uczniów w podziale na 3 tury. W każdej turze będzie uczestniczyło 18 uczniów kształcących się w zawodach: - technik ekonomista – 2 uczniów, - technik mechanik – 1 uczeń, - technik budownictwa/murarz-tynkarz – 1 uczeń, - technik żywienia i usług gastronomicznych/kucharz – 10 uczniów, - technik usług fryzjerskich - 2 uczniów - technik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych – 2 uczniów Kwalifikowanie uczestników do projektu odbędzie się według: Wszystkich wymaganych kryteriów formalnych; Zestawienia ogólnej sumy punktów uzyskanych w procesie rekrutacji w ramach kryteriów merytorycznych oraz kryteriów premiujące; Braku odniesienia do wskazanych w podpunkcie 3.5 Regulaminu Rekrutacji kryteriów wykluczających; PROCEDURA PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ Wyboru uczestników projektu wśród kandydatów dokona Komisja Rekrutacyjna powołana Zarządzeniem przez Dyrektora szkoły pana Wojciecha Maślony. Wszystkie pytania odnośnie procedury rekrutacji oraz dokumentacji kierować należy bezpośrednio do koordynatora projektu: pani Moniki Łepik lub do specjalisty ds. monitoringu i ewaluacji: pani Małgorzaty Jędruszczak; Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy: zaproszenie uczniów do udziału w projekcie poprzez akcję informacyjną, publikację Ogłoszenia Rekrutacyjnego oraz udostępnienie całości dokumentacji rekrutacyjnej wraz z niniejszym Regulaminem; złożenie wymaganego kompletu dokumentów rekrutacyjnych w ciągu 7 dni od spotkania rekrutacyjnego zaplanowanego dla grupy I w lutym 2021, grupy II w maju 2021 i grupy III w październiku 2021 w sekretariacie szkoły lub u koordynatora projektu. Komplet dokumentów obejmuje: - Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie Erasmus+; - Oświadczenie o braku przeciwwskazań lekarskich – jako załącznik nr 1 do formularza rekrutacyjnego (podpisane przez rodzica/prawnego opiekuna ucznia); - Pisemna rekomendacja nauczyciela kierunkowego przedmiotu zawodowego stanowiąca załącznik nr 2 do formularza rekrutacyjnego; - Pisemna opinia pedagoga szkolnego stanowiąca załącznik nr 3 do formularza rekrutacyjnego; przekazanie potwierdzenia przyjęcia kompletu dokumentów rekrutacyjnych dla ucznia i rodzica poprzez dziennik elektroniczny; weryfikacja dokumentów przez Komisję Rekrutacyjną pod względem formalnym i merytorycznym, przeprowadzenie przez członków Komisji Rekrutacyjnej wskazanych w kryteriach rekrutacji rozmów indywidualnych w języku angielskim; ogłoszenie wyników kwalifikacji na tablicy ogłoszeń obok pokoju nauczycielskiego w postaci listy rankingowej wraz z listami rezerwowymi w podziale na dany kierunek kształcenia uczestników, w terminie 7 dni od daty złożenia dokumentów, przyjęcie ewentualnych, pisemnych odwołań od wyników prac Komisji Rekrutacyjnej w terminie 5 dni do dyrektora szkoły/koordynatora, w przypadku niewyłonienia przewidzianej wnioskiem projektowym liczby uczestników koordynator projektu ogłosi rozpoczęcie rekrutacji uzupełniającej. Będzie ona realizowana na zasadach identycznych, jak rekrutacja pierwotna, a o fakcie i terminach jej rozpoczęcia szkoła poinformuje nowym Ogłoszeniem Rekrutacyjnym. odbycie pierwszego spotkania informacyjno – organizacyjnego dla uczestników zakwalifikowanych do projektu odbędzie się terminie 14 dni po zakończeniu rekrutacji. Procedura rekrutacji uzupełniającej stosowana będzie także w przypadku braku możliwości zastąpienia w składzie grupy projektowej ucznia, który został zakwalifikowany do udziału, ale złożył rezygnację już po ogłoszeniu wyników rekrutacji bądź w wyniku złamania postanowień Regulaminu Stażu Zagranicznego został usunięty z grona uczestników projektu; KRYTERIA REKRUTACJI UCZESTNIKÓW Kryteria wyboru uczestników podzielone są na formalne, merytoryczne, premiujące i wykluczające; Do kryteriów formalnych zaliczamy: przynależność do wskazanej w punkcie pierwszym Regulaminu grupy docelowej; kształcenie na poziomie klas I-IV we wskazanych zawodach; przedłożenie we wskazanych terminach wszystkich wymaganych i kompletnych dokumentów rekrutacyjnych, uzyskanie formalnej, pisemnej rekomendacji do udziału w projekcie podpisanej przez nauczyciela kierunkowego przedmiotu zawodowego, załączenie pisemnej opinii pedagoga szkolnego, posiadanie dowodu osobistego lub paszportu z terminem ważności obejmującym minimum 1 rok od daty zakończenia procedury rekrutacji (lub złożenie pisemnego zobowiązania do przedłożenia w/w dokumentu w nieprzekraczalnym terminie do 1 miesiąca od daty zamknięcia procedury rekrutacji); W przypadku niespełnienia przez ucznia któregokolwiek ze wskazanych powyżej kryteriów formalnych dokumentacja rekrutacyjna nie będzie dalej analizowana pod kątem kryteriów merytorycznych, premiujących czy wykluczających, a w protokole prac Komisji Rekrutacyjnej oraz na liście rankingowej obok imienia i nazwiska ucznia umieszczona zostanie adnotacja: „Nie spełniono kryteriów formalnych”; Do kryteriów wykluczających zaliczamy: Posiadanie przez ucznia nagany Dyrektora szkoły (kryterium weryfikowane na podstawie informacji wychowawcy klasy); Posiadanie przez ucznia łącznego, procentowego wskaźnika frekwencji na obowiązkowych, planowych zajęciach lekcyjnych poniżej 50% (ostatni pełny semestr); Posiadanie więcej niż jednej oceny niedostatecznej przez ucznia uzyskanej w klasyfikacji za ostatni, pełny semestr poprzedzający proces rekrutacji; Brak pozytywnej rekomendacji do udziału w projekcie wystawionej przez pedagoga szkolnego i nauczyciela przedmiotów zawodowych. W przypadku spełnienia przez ucznia któregokolwiek ze wskazanych powyżej kryteriów wykluczających, dokumentacja rekrutacyjna nie będzie dalej analizowana pod kątem kryteriów merytorycznych i premiujących, a w protokole prac Komisji Rekrutacyjnej oraz na liście rankingowej obok imienia i nazwiska ucznia umieszczona zostanie adnotacja: „Odrzucono ze względu na kryterium wykluczające”; Do kryteriów merytorycznych zaliczamy: Osiągnięcia szkolne ucznia w zakresie średniej ocen ze wszystkich przedmiotów zawodowych za ostatni pełny semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1; Osiągnięcia szkolne ucznia w zakresie oceny z języka angielskiego (podstawowy język projektu) za ostatni pełny semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1; Ocenę komunikatywności w języku angielkim oceniaoną przez nauczyciela języka angielksiego w trakcie romowy; Zachowanie ucznia (ocena wychowawcy klasy) za ostatni pełny semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1; Frekwencja ucznia na planowych, obowiązkowych zajęciach lekcyjnych - % frekwencji za ostatni semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1; Do kryteriów premiujących zaliczamy: Udział w konkursach, olimpiadach, reprezentowanie szkoły – punktacja według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1; Pochodzenie z rodziny niepełnej, wielodzietnej, o niskim statusie materialnym, uczeń z orzeczeniem o niepełnosprawności, zamieszkanie na terenach objętym wskaźnikiem DEGURBA 3 - punktacja według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1; uczniowie klas programowo najwyższych będą rekrutowani do wyjazdu w pierwszej kolejności ze względu na termin ukończenia szkoły i posiadane umiejętności zawodowe - punktacja według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1. TABELA 1: SKALE PUNKTOWE KRYTERIÓW REKRUTACYJNYCH L.p. Kryterium Liczba punktów 1. Ocena z języka angielskiego Max 6 punktów Ocena dopuszczająca 2 pkt. dostateczna 3 pkt. dobra 4 pkt. bardzo dobra 5 pkt. celująca 6 pkt. 2. Rozmowa w języku angielskim – ocena komunikatywności 0-10 pkt. 3. Średnia ocen z przedmiotów zawodowych/ostatni semestr Max 6 punktów Średnia poniżej 3.0 0 pkt. pomiędzy 3.00 – 3.51 1 pkt. pomiędzy 3.51 – 4.00 2 pkt. pomiędzy 4.01 – 4.50 3 pkt. pomiędzy 4.51 – 4.99 4 pkt. pomiędzy 5.00 - 5.51 5 pkt. pomiędzy 5.52 - 6.00 6 pkt. 4. Ocena z zachowania Max 10 punktów Zachowanie naganne, nieodpowiednie, poprawne 0 pkt. dobre 3 pkt. bardzo dobre 6 pkt. wzorowe 10 pkt. 5. Frekwencja Max 8 punktów Frekwencja pomiędzy 70 % - 80 % 2 pkt. pomiędzy 81 % a 90 % 4 pkt. pomiędzy 91 % a 100 % 8 pkt. 6. Udział w konkursach, olimpiadach, reprezentowanie szkoły Dodatkowo od 0 do 6 pkt. 7. Pochodzenie z rodziny niepełnej, wielodzietnej, o niskim statusie materialnym, osoba z niepełnosprawnościami, zamieszkanie na terenach objętych wskaźniekiem DEGURBA-3 (weryfikowane we współpracy z wychowawcą klasy i pedagogiem szkolnym) Dodatkowo od 1 do 10 punktów 8. Uczeń klasy programowo najwyższych Dodatkowo 15 punktów Łącznie do uzyskania w procesie rekrutacji jest 71 punktów; W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o kolejności kandydatów na liście decyduje średnia ocen z przedmiotów zawodowych. Kolejnym kryterium rozstrzygającym będzie wyższa frekwencja, a następnie ocena z języka angielskiego; W postępowaniu kwalifikacyjnym przewiduje się utworzenie list rezerwowych (minimum po 2-3 kandydatów z każdego zawodu), wykorzystywanych w przypadku rezygnacji z udziału w projekcie osób wcześniej zakwalifikowanych, niewypełnienia wymaganych procedur lub niespełnienia przez nich warunków Regulaminu Praktyk Zagranicznych (np. absencji na zajęciach przygotowania językowego, kulturowego, pedagogicznego bądź spotkaniach organizacyjnych), co skutkuje skreśleniem z listy uczestników. Ewentualne uzupełniające postępowanie kwalifikacyjne zakłada poinformowanie osób z listy rezerwowej o zakwalifikowaniu do projektu w przypadku wolnych miejsc - według kolejności na liście rezerwowej; Lista uczestników zostanie uznana za ostateczną, jeśli w terminie 3 dni od daty ogłoszenia wyników nie wpłyną do koordynatora projektu lub Dyrektora szkoły żadne pisemne odwołania lub po wprowadzeniu korekt i rozpatrzeniu ewentualnych odwołań; Kwalifikację uczestników do udziału w projekcie uznaje się za zakończoną w momencie zatwierdzenia listy podstawowej i list rezerwowych uczestników przez Komisję Rekrutacyjną oraz podpisania przez uczestników oraz ich rodziców/prawnych opiekunów Regulaminu Praktyk Zagranicznych podczas pierwszego spotkania organizacyjnego; Załączniki: Formularz rekrutacyjny Erasmus+.docx[ ]49 kB Regulamin_rekrutacji_uczestnikow_ZS nr 1.docx[ ]57 kB Załącznik nr 1 do formularza rekrutacyjnego.docx[ ]30 kB
Konkurs „Poznaj swoje prawa w pracy” W dniu 15 grudnia 2020 r. uczniowie naszej szkoły przystąpili do VIII edycji konkursu pt. „Poznaj swoje prawa w pracy”, organizowanego przez Państwową Inspekcję Pracy w ramach programu „Kultura Bezpieczeństwa”. Konkurs ma na celu popularyzowanie wiedzy dotyczącej przepisów prawnej ochrony pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej.Realizacja konkursu objęta jest honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Do szkolnego etapu konkursu przystąpili uczniowie technikum ZS nr 1. W etapie regionalnym konkursu, który odbędzie się między 10 stycznia, a 10 marca 2021 r. naszą szkołę reprezentować będą uczennice: Aleksandra Hałas - klasa III TE Weronika Fornek - klasa II TE Serdecznie gratulujemy
Magdalena Margol uhonorowana stypendium Prezesa Rady Ministrów Z ogromną radością informujemy, że stypendium Prezesa Rady Ministrów 2020 otrzymała uczennica klasy IV kształcąca się w zawodzie technik ekonomista - Magdalena Margol. W ubiegłym roku szkolnym Magdalena uzyskała najwyższą średnią ocen w szkole. SERDECZNIE GRATULUJEMY!!! W 2020 roku 434 uczniów z województwa lubelskiego zostało uhonorowanych stypendium Prezesa Rady Ministrów, zaś 29 uczniów otrzymało stypendium Ministra Edukacji i Nauki za wybitne osiągnięcia edukacyjne w roku szkolnym 2019/2020. Stypendium Prezesa Rady Ministrów na rok szkolny 2020/2021Stypendium Prezesa Rady Ministrów jest przyznawane uczniowi szkoły kształcącej w formie dziennej, która umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości. Wyróżnienie przyznaje się uczniowi, który otrzymał promocję z wyróżnieniem, uzyskując przy tym najwyższą w danej szkole średnią ocen lub wykazuje szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy, uzyskując w niej najwyższe wyniki, a w pozostałych dziedzinach wiedzy wyniki co najmniej dobre.Od roku szkolnego 2019/2020 wysokość stypendium została zwiększona z 2 580 zł do 3 000 zł.
Olimpiada „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych” edycja 2020/2021 - etap szkolny W dniu 14 grudnia 2020 roku odbył się w naszej szkole I etap zdalnej olimpiady pod patronatem ZUS „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych” edycja 2020/2021. Uczniowie z klas: 1te, 2 tpe , 2te, 3tpe, rozwiązywali pytania testowe dotyczące ubezpieczeń społecznych. Wyniki Olimpiady z ZUS na szczeblu szkolnym. Olimpiada odbyła się na podbudowie prowadzonych „Lekcji z ZUS”, które kształtują świadomość młodzieży, uczą przy tym, by być wzajemnie odpowiedzialnym wobec osób, które przynależą do innych pokoleń (zasady solidaryzmu społecznego), a ponadto dają praktyczną wiedzę przyszłym przedsiębiorcom.