Zapytanie ofertowe ZS/4/2021/ZzK ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 im. T. KOŚCIUSZKIW KRASNYMSTAWIEul. Zamkowa 122-300 Krasnystawtel./fax 82 576 37 55www.zspnr1-krasnystaw.edu.pl/ Znak sprawy ZS/4/2021/ZzK Krasnystaw, dnia 19.09.2021 r. Zapytanie ofertowe ZS/4/2021/ZzK ROZSTRZYGNIĘCIE POSTĘPOWANIA (załącznik) Zespół Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie w związku z realizowanymprojektem „Zawodowcy z Kościuszki” współfinansowanym przez Unię Europejskąze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego ProgramuOperacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 12 – Edukacja,kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.4 Kształcenie zawodowe, zapraszado przedstawienia oferty cenowej na zakup, dostawę, instalację i uruchomienie (postawieniew stan gotowości) fabrycznie nowego stanowiska lakierniczego na potrzeby Zespołu SzkółNr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie. I. Tryb udzielenia zamówienia: Postępowanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego z zachowaniem zasadykonkurencyjności, zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w Wytycznych w zakresiekwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020. II. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa na adres Zamawiającego, instalacja i uruchomienie(postawienie w stan gotowości) fabrycznie nowego stanowiska lakierniczego na potrzebyZespołu Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie w związkuz realizowanym projektem „Zawodowcy z Kościuszki” współfinansowanym przez UnięEuropejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RegionalnegoProgramu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020,Oś Priorytetowa 12 – Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.4 Kształceniezawodowe.Przedmiot zamówienia musi być zgodny z „Opisem przedmiotu zamówienia” zawartymw Załączniku nr 1 do Zapytania ofertowego.Stanowisko lakiernicze musi być zamontowane w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. III. Kod CPV 39162110-9 – Sprzęt dydaktyczny 42924300-2 – urządzenia natryskowe Projekt „Zawodowcy z Kościuszki” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego IV. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającegowe własnym zakresie, własnym transportem, na koszt własny i na własne ryzyko.2. Wykonawca zobowiązany jest do montażu stanowiska w miejscu wskazanym przezZamawiającego.3. Wykonawca jest zobowiązany do telefonicznego poinformowania Zamawiającegoo planowanym dniu i godzinie dostawy przedmiotu zamówienia (min. 3 dniwcześniej).4. Wraz z wyposażeniem Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie związanez przedmiotem zamówienia dokumenty, a w szczególności: karty gwarancyjne,instrukcje obsługi w języku polskim i części składowych wchodzących w składwyposażenia, Certyfikat zgodności z CE i Certyfikat Bezpieczeństwa (lub dokumentyrównoważne), zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami.5. Wykonawca oprócz dokumentów określonych powyżej, przedłoży dokumentyokreślające zasady świadczenia serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego orazwykaz punktów serwisowych na terenie kraju uprawnionych do naprawgwarancyjnych6. Wykonawca zapewni autoryzowany serwis gwarancyjny i pogwarancyjny orazpodjęcie czynności serwisowych do max. 72 godz. od oficjalnego zgłoszenia awariilub usterki przez cały okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcę.7. Czas naprawy gwarancyjnej nie może być dłuższy niż 14 dni roboczych, liczącod następnego dnia po zgłoszeniu awarii sprzętu.8. W okresie gwarancji wszelkie koszty związane z usuwaniem stwierdzonych awariii usterek, w tym obejmujące dojazd serwisanta, transport przedmiotu sprzedażyumowy od siedziby wykonawcy i z powrotem , związane z wymianą materiałówi części (za wyjątkiem materiałów i części eksploatacyjnych podlegającychnaturalnemu zużyciu) ponosi Wykonawca. Wszystkie zastosowane w trakcierealizacji usunięcia awarii lub usterek materiały i części maja być oryginalnei fabrycznie nowe.9. Zamawiający informuje, że określając przedmiot zamówienia poprzez wskazanienazw handlowych, dopuszcza jednocześnie wszelkie ich odpowiedniki rynkowenie gorsze niż wskazane. Parametry wskazanego przez Zamawiającego standarduprzedstawiają warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, funkcjonalne oraz innecechy istotne dla przedmiotu zamówienia, natomiast wskazana marka lub nazwahandlowa określa klasę produktu a nie konkretnego producenta. Zamawiającydopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w stosunku do opisanychi podanych w wymaganych parametrach w zapytaniu ofertowym pod warunkiem,że będą posiadały nie gorsze parametry techniczne.10. W przypadku wątpliwości Zamawiającego związanych ze stwierdzeniemrównoważności złożonej oferty wszelkie obowiązki związane z potwierdzeniemrównoważności spoczywają na Wykonawcy. V. Termin i miejsce wykonania zamówienia Termin: od daty zawarcia umowy, najpóźniej do dnia 05.11.2021 r., z zastrzeżeniemże Wykonawca może określić w Formularzu Oferty Wykonawcy wcześniejszy termin. VI. Opis warunków udziału w postępowaniu W postępowaniu mogą wziąć udział Dostawcy/Wykonawcy, którzy spełniają poniższekryteria: Projekt „Zawodowcy z Kościuszki” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1. Uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, posiadający kompetencje lubuprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej (Zamawiający nieokreśla warunków w tym zakresie),2. Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonaniezamówienia (Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie),3. Posiadający zdolności techniczne lub zawodowe niezbędne do realizacji zamówienia(Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie),4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nieposiada wymaganych zdolności, jeśli zaangażowanie zasobów technicznychi zawodowych w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może miećnegatywny wpływ na realizację zamówienia,5. Nie są powiązani kapitałowo i osobowo z zamawiającym (ocena Zał. Nr 3). VII. Opis sposobu obliczenia ceny 1. Ceną podlegającą ocenie jest cena brutto oferty (zwana również ceną ofertową).2. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich – PLN.3. Cenę oferty brutto należy wyliczyć, z uwzględnieniem wszystkich wymagańw Zapytaniu ofertowym. Wykonawca poda całkowitą cenę brutto oferty w Załącznikunr 2 do Zapytania ofertowego (Formularz ofertowy) w zapisie liczbowym i słownie.4. Cenę oferty zapisaną liczbowo należy zaokrąglić do 2 miejsc po przecinku,tj. do pełnego grosza w taki sposób, że końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się,a końcówki powyżej 0,5 i wyżej zaokrągla się do 1 grosza.5. Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT leży po stronie Wykonawcy. Zamawiającywymaga, aby Wykonawca obliczając cenę oferty stosował stawki VAT zgodneze stanem prawnym obowiązującym na dzień składania ofert.6. Cena brutto winna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotuzamówienia wraz z podatkiem VAT.7. Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówieniai budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotuzamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lubwynikającymi z odrębnych przepisów, w szczególności jest niższa o 30% od wartościzamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, Zamawiającyzwróci się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementówoferty mających wpływ na wysokość ceny. VIII. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilanspunków w kryteriach:1) cena – 60% (max. 60 pkt)2) termin dostawy – 40% (max. 40 pkt)Kryterium nr 1 – cenaOcena ofert wg kryterium nr 1 będzie prowadzona według poniższego wzoru:cena oferty najtańszejC = .............................................. x 100 x 60%cena oferty badanejW zakresie kryterium nr 1 do porównania i oceny ofert brana będzie pod uwagę cena ofertybrutto podana w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego).Za ww. kryterium można otrzymać maksymalnie 60 pkt. Projekt „Zawodowcy z Kościuszki” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegoKryterium nr 2 – termin dostawyW zakresie kryterium nr 2 do porównania i oceny ofert brana będzie pod uwagę data dostawy– w dniach (dla całości zamówienia) podana w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2do Zapytania ofertowego) – waga kryterium 40%.Za skrócenie terminu dostawy Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:- dostawa w terminie wymaganym (05.11.2021 r.) – 0 pkt- skrócenie o 14 dni (22.10.2021 r.) – 20 pkt- skrócenie o 21 dni (15.10.2021 r.) – 40 pktZa ww. kryterium można otrzymać maksymalnie 40 pkt.2. Punktacja przyznana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczonaz dokładnością do 2 miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczynajkorzystniejszą ofertę. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego ofertabędzie odpowiadać wszystkim wymaganiom zgodnie z Wytycznymi w zakresiekwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,Europejskiego Funduszu Spójności na lata 2014-1020 oraz zapytaniu ofertowym i zostanieoceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.3. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to,że 2 lub więcej oferty przedstawia taki sam bilans ceny oraz pozostałych kryteriów ocenyofert, Zamawiający dokona wyboru oferty z najniższą ceną. IX. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu 1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciuo przedłożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia stanowiące załączniki doniniejszego zapytania.2. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły:„spełnia – nie spełnia”. W razie wątpliwości co do informacji zawartych w ofercie,Zamawiający wystąpi do Wykonawcy z żądaniem ich wyjaśnienia. Udzielonewyjaśnienia nie mogą powodować zmiany złożonej oferty.3. Odrzucenie oferty:Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:- jest niezgodna z treścią zapytania ofertowego,- nie jest złożona na odpowiednim formularzu ofertowym (Formularz OfertyWykonawcy jako Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego),- gdy Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu,- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,- została złożona po upływie wyznaczonego terminu,- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisówo zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,- formularz oferty i wymagane załączniki zostały podpisane przez osobę/osobynieuprawnione,- zawierającą błędy niebędące oczywistymi omyłkami pisarskimi lub rachunkowymi,- Wykonawca nie złożył wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty bądź jejuzupełnienia w wyznaczonym terminie.4. Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcom nie przysługuje żadne roszczenie względemZamawiającego.5. Badanie oferty:W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnieńdotyczących treści złożonej oferty lub przedłożenia dodatkowych dokumentów w celu Projekt „Zawodowcy z Kościuszki” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznegoweryfikacji spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zgodności oferowanegoprzedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego. Zamawiający dopuszczamożliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień lub przedłożenia dokumentóworaz składania wyjaśnień, również przedkładania dodatkowych dokumentów przezWykonawców drogą mailową. X. Opis sposobu przygotowania oferty W odpowiedzi na zamówienie:1. Ofertę składa się w formie pisemnej wypełniając „Formularz Oferty Wykonawcy”stanowiący Załącznik nr 2 (nie należy modyfikować formularza). Formularz stanowiącyodpowiedź na treść zapytania składane są w jednym egzemplarzu.2. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowychz Zamawiającym stanowiący Załącznik nr 3.3. Oferta powinna być czytelna i złożona w języku polskim.4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.6. Wszelkie zmiany w tekście oferty (przekreślenia, poprawki dopiski) powinny byćpodpisane lub parafowane przez Wykonawcę, w przeciwnym wypadku nie będąuwzględniane.7. Oferta Wykonawcy oraz załączniki muszą być podpisane przez Wykonawcę.8. Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca może wprowadzić zmiany dozłożonej oferty lub wycofać ofertę. Zmiany lub wycofanie powinny być doręczoneZamawiającemu na piśmie przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenieo wprowadzeniu zmian lub wycofaniu winno być opakowane tak, jak oferta, a kopertazawierać dodatkowe oznaczenie wyrazami odpowiednio „ZMIANA” lub„WYCOFANIE”.9. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzać jakichkolwiek zmian w treści ofertypo upływie terminu składania ofert.10. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. XI. Forma, miejsce i termin składania ofert 1. Oferta powinna być złożona (osobiście/pocztą/przesyłką kurierską) do dnia27 września 2021 r. do godziny 15.00 w formie pisemnej, w zamkniętej koperciei opisać ją podając: znak sprawy, dane prowadzącego postępowanie (nazwa i adres), tytułprojektu, w ramach którego prowadzone jest niniejsze postępowanie oraz daneskładającego (nazwa i adres), a także opatrzyć napisem „Nie otwierać przed dniem27.09.2021 r. przed godz. 15.00”Ofertę należy złożyć w Sekretariacie Zespołu Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszkiw Krasnymstawie ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw2. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty poprzez Bazę Konkurencyjności.W przypadku przysłania oferty za pośrednictwem poczty lub przesyłki kurierskiej, za terminzłożenia oferty przyjmuje się termin wpływu oferty (przesyłki) do Sekretariatu Zespołu SzkółNr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie na w/w adres.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z niewłaściwegooznakowania koperty lub braku któregokolwiek z wymaganych dokumentów/informacji orazza przesłanie/złożenie oferty w innym miejscu, niż wskazane w niniejszym zapytaniuofertowym. Projekt „Zawodowcy z Kościuszki” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegoOsoby do kontaktówKoordynator projektu (tel. 721-584-901)Specjalista ds. monitoringu i rozliczeń finansowych (tel. 510-405-587)e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. XII. Informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty 1. Zamawiający dokona oceny ofert pod względem formalnym i zgodności z niniejszymzapytaniem ofertowym.2. Po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający wezwie niezwłocznie wybranychOferentów do zawarcia umowy. Jeśli w terminie 7 dni od wezwania do podpisaniaumowy Oferent nie zawrze umowy, Zamawiający uzna, iż odmówił on podpisaniaumowy i wówczas może zawrzeć umowę z Oferentem, którego oferta była następnaw kolejności, pod warunkiem, że nie upłynął termin związania ofertą.3. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać najkorzystniejszej oferty ze względu na to,że złożone oferty w wyniku oceny otrzymały tę samą liczbę punktów, Zamawiającyprzeprowadzi negocjacje cenowe z Wykonawcami.4. Wykonawcy nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.5. W przypadku, gdy zaproponowane oferty przekroczą kwotę jaką Zamawiający możeprzeznaczyć na realizację zamówienia, Zamawiający, może podjąć negocjacjez wybranym zgodnie z zasadą konkurencyjności Wykonawcą lub powtórzyćpostępowanie w trybie zasady konkurencyjności.O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi wykonawcówza pośrednictwem poczty elektronicznej lub Poczty Polskiej lub przesyłki kurierskiejlub telefonicznie. XIII. Warunki zmiany umowy 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania ofertowegona każdym etapie postępowania bez podania przyczyny. Zamawiający unieważnienipostępowanie, jeżeli w toku postępowania ujawniono niemożliwą do usunięcia wadępostępowania uniemożliwiającą zawarcie zgodnej z Projektem umowy.2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość udzielenia wybranemu w wynikuprzeprowadzonej procedury wyboru wykonawcy zamówienia uzupełniającegow wysokości 50% wartości zamówienia określonego w umowie zawartej z Wykonawcąw następstwie niniejszego postępowania, w przypadku wystąpienia stosownychprzesłanek wskazanych w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatkóww ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego FunduszuSpołecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.3. Zamawiający informuje, iż w umowie będą zapisy:a) przewidujące karę umowną w wysokości 50% łącznego wynagrodzenia Wykonawcy– w przypadku nie wykonywania przez Wykonawcę w sposób zgodny z innymipostanowieniami umowy oraz bez zachowania należytej starannościb) zastrzegające Zamawiającemu możliwość potrącania naliczonych kar umownychz wynagrodzenia Wykonawcy,c) zastrzegające Zamawiającemu możliwość dochodzenia od Wykonawcyodszkodowania przenoszącego wysokość kar umownych, na zasadach ogólnych,d) zastrzegające wypłatę pełnego wynagrodzenia Wykonawcy tylko w przypadkunależytego zrealizowania obowiązków określonych w opisie przedmiotu zamówieniai zawartych w umowie na wykonanie usługi/dostawy, Projekt „Zawodowcy z Kościuszki” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznegoe) zastrzegające prawo rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym w przypadkurealizowania usługi/dostawy niezgodnie z umową lub podanym terminem z winyWykonawcy.4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień umowyz powodu:- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym istotnywpływ na realizację przedmiotu umowy,- zmiany terminu realizacji zamówienia z przyczyn obiektywnych, niezależnychod Zamawiającego,- zmiany harmonogramu realizacji projektu wpływająca na harmonogram wykonaniausługi/dostawy objętej niniejszym zamówieniem,- zmiany harmonogramu realizacji projektu wynikająca ze zmiany w zakresiefinansowania projektu (zmiany harmonogramu płatności).5. Zmiany zostaną wprowadzone w drodze aneksu do umowy bądź zmiany załącznikówdo umowy.6. Każda ze stron może rozwiązać umowę z zachowaniem 30-dniowego okresuwypowiedzenia. XIV. Wykaz załączników 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 1.2. Formularz Oferty Wykonawcy – Załącznik nr 2.3. Oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym – Załączniknr 3. Wojciech MaślonaDyrektor Zespołu Szkół Nr 1im. T. Kościuszki w Krasnymstawie .............................................................. Zamawiający Załączniki: ogloszenie_70112 (1).pdf[ ]40 kB zapytanie-ofertowe_ZS_4_2021 _ZzK.pdf[ ]296 kB Zawiadomienie o wyborze LAKIERNIA.pdf[ ]132 kB Zał. 1 opis przedmiotu STANOWISKO LAKIERNICZE.pdf[ ]626 kB zał. 2 Formularz ofertowy STANOWISKO LAKIERNICZE.doc[ ]780 kB zał. 3 OŚWIADCZENIE pr. STANOWISKO LAKIERNICZE.doc[ ]729 kB Poprzedni artykuł Następny artykuł