Zespół Szkół Nr 1
Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie
Zamkowa 1
22-300 Krasnystaw
tel./fax + 48 82 576 37 55;
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.zspnr1-krasnystaw.edu.pl
Krasnystaw, dnia 05.11.2019 roku
Zamawiający zamieszcza informację dotyczącą wyboru oferty. (Załącznik Zawiadomienie o wyborze - wyżywienie.pdf)
ZAPYTANIE OFERTOWE NR ZS/1/2019/SzP
Zespół Szkół Nr 1 im. T. Kościuszki w związku z realizowanym projektem
„Szkoła z pasją” współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 12.4 Kształcenie zawodowe, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, zaprasza
do składania ofert cenowych w celu wyboru wykonawcy usługi cateringowej obejmującej przygotowanie i dostarczenie obiadu, tj. jednodaniowego ciepłego posiłku.
I. Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie do 30.000 euro (art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych: Dz.U. z 2016 r. poz. 1020) zgodnie z procedurą rozeznania rynku, o której mowa w „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020”
II. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi cateringowej obejmującej przygotowanie
i dostarczenie obiadu, tj. jednodaniowego ciepłego posiłku uczestnikom projektu „Szkoła z pasją” w tym:
Część I. Przygotowanie i dostarczenie obiadu dla Uczestników/Uczestniczek staży i praktyk zawodowych w okresie maj – sierpień 2020 roku w ilości nie większej
niż 1 330 osobodni
Miejsce realizacji: miejsca wskazane przez Zamawiającego (woj. lubelskie)
Część II. Przygotowanie i dostarczenie obiadu dla Uczestników/Uczestniczek szkoleń
w łącznej ilości nie większej niż 1 082 osobodni w tym:
- Sushi (XI.2019 – VI.2020) – 64 (2 grupy/8 os. x 4 dni),
- Cudo rodem z PRL (XI.2019 – VI.2020) – 80 (1 grupa/8 os. x 10 dni),
- Fryzjer pod mikroskopem (XI.2019 – VI.2020) – 56 (1 grupa/8 os. x 7 dni),
- Kelner (I.2020 – VII.2020) – 160 (1 grupa/8 os. x 20 dni),
- Cukiernik (XI.2019 – VI.2020) – 210 (1 grupa/10 os. x 21 dni),
- Brukarz (XI.2019 – VI.2020) – 120 (1 grupa/6 os. x 20 dni),
- Kurs obsługi wózka jezdniowego (I.2020 – VIII.2020) – 160 (2 grupy/10 os. x 8 dni).
- Kurs obsługi kasy fiskalnej (I.2020 – VIII.2020) – 64 (2 grupy/8 os. x 4 dni),
- Kurs kasjer walutowy i bankowy (I.2020 – III.2020) – 24 (1 grupa/8 os. x 3 dni),
- Barista I i II stopnia (I.2020 – III.2020) – 96 (2 grupy/8 os. x 6 dni),
- Szkolenia diagnostyczne (III.2020 – V.2020) – 48 (6 grup/8 os. x 1 dzień).
Miejsce realizacji: Krasnystaw (sale Zamawiającego, tj. Zespołu Szkół Nr 1 im. T. Kościuszki, ul. Zamkowa 1 w Krasnymstawie)
Zamawiający informuje, że posiłki będą wymagane na zajęcia w dni wolne od nauki szkolnej, tj. w soboty/niedziele oraz ferie/wakacje/przerwy świąteczne itp.
Opis zamówienia:
- Każdy obiad powinien składać się z porcji mięsa lub ryby o gramaturze nie mniejszej niż 100 g, dodatków np. ziemniaki, ryż, kasza, makaron o gramaturze nie mniejszej niż 200 g lub porcji jarskiej o gramaturze nie mniejszej niż 300 g oraz surówki o gramaturze nie mniejszej niż 100 g (minimalna gramatura 1 porcji wynosi 400 g). W przypadku jeśli wśród uczestników szkoleń będą osoby stosujące dietę wegetariańską lub wegańską Wykonawca zostanie o tym fakcie poinformowany przed rozpoczęciem realizacji usługi i zobowiązany będzie do zapewniania tym uczestnikom obiadów wegetariańskich/ wegańskich.
- Obiad musi być wyporcjowany dla każdego uczestnika i podany na ciepło,
w pojemniku termoizolacyjnym, z kompletem sztućców jednorazowych i serwetkami. - Dostarczane posiłki powinny być gorące i estetycznie podane.
- ‘Posiłki powinny być przygotowywane zgodnie z przepisami prawa w zakresie przechowywania i przygotowywania artykułów spożywczych (m. in. Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia - tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.).
- Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia własnych naczyń, sztućców oraz wszystkich pozostałych elementów wymaganych do prawidłowej realizacji usługi cateringu.
- Cena usługi zawiera wszystkie koszty przygotowania, dostarczenia, zapewnienia obiadów i cateringu w tym: koszt transportu, niezbędnych naczyń, sztućców oraz odbiór zużytych naczyń po zakończeniu każdego dnia szkolenia/stażu/praktyki. Zamawiający dopuszcza możliwość użycia naczyń i sztućców plastikowych, odpowiednich do serwowanych dań.
- Zamawiający zobowiązuje się do telefonicznego informowania Wykonawcy
o dokładnej ilości obiadów każdego dnia szkolenia/stażu/praktyki, co najmniej
3 godziny przed planowanym ich dostarczeniem. - Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo dostępu do wszystkich atestów na surowce, urządzenia, sprzęt, naczynia, opakowania transportowe wykorzystywane w procesie przygotowania i transportu posiłków oraz wyrywkowej kontroli gramatury potraw.
III. Nazwa i kod określone we Wspólnym Słowniku Zamówień:
55520000-1 – Usługi dostarczania posiłków
55321000-6 – Przygotowywanie posiłków
IV. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki:
- Wykonawcą może być wyłącznie podmiot prowadzący działalność gospodarczą
w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
Weryfikacja spełnienia warunku: podstawę do oceny w/w warunku będzie stanowił aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej
- Posiadają potencjał organizacyjno-techniczny oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie niniejszego zamówienia,
a także dysponują potencjałem i doświadczeniem gwarantującym wykonanie zamówienia: posiadają doświadczenie w realizacji usług będących przedmiotem zamówienia, tj. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert
(a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizowali co najmniej 2 usługi cateringowe dla co najmniej 5 osób (każda).
Weryfikacja spełnienia warunku: na podstawie Załącznika nr 2 do zapytania ofertowego.
- Z zamówienia wykluczeni są wykonawcy powiązani osobowo lub kapitałowo
z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji; - c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Weryfikacja spełnienia warunku: na podstawie Załącznika nr 3 do zapytania ofertowego.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciu
o przedłożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia stanowiące załączniki
do niniejszego zapytania. Oferty Wykonawców, którzy nie przedłożą wymaganych dokumentów i oświadczeń stanowiących załączniki do niniejszego zapytania zostaną uznane za nieważne i nie będą podlegały ocenie.
V. Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
VI. Opis sposobu przygotowywania oferty.
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Ofertę – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego – należy sporządzić czytelnie w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej.
- Zamawiający dopuszcza składanie korespondencji tylko pisemnie, osobiście
lub drogą pocztową. - Wszelkie zmiany w tekście oferty (przekreślenia, poprawki, dopiski) powinny być podpisane lub parafowane przez Wykonawcę, w przeciwnym wypadku nie będą uwzględniane.
- Oferta Wykonawcy oraz załączniki muszą być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy zgodnie z treścią dokumentu określającego status Wykonawcy, bądź treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
- Wykonawca składa Formularz ofertowy ze wskazaniem ceny za wszystkie elementy stanowiące przedmiot zamówienia.
- Na ofertę składają się następujące dokumenty i oświadczenia:
- Formularz ofertowy – stanowiący Załącznik nr 1,
- Wykaz doświadczenia w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia (Załącznik nr 2),
- Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3),
- Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy dot. klauzul społecznych (Załącznik nr 4).
VII. Miejsce oraz termin składania ofert
- Ofertę należy złożyć w Zespole Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki
w Krasnymstawie, Biuro Projektu „Szkoła z pasją”, ul. Zamkowa 1,
22-300 Krasnystaw. - Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:
|
- Oferty nie zawierające wymaganych dokumentów i oświadczeń, złożone po terminie lub w innym miejscu nie będą rozpatrywane.
- Termin złożenia oferty do dnia: 13.11.2019 r. do godz. 15.00.
VIII. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty:
Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
L.p. |
Kryterium oceny |
Sposób oceny |
1. |
Koszt przygotowania posiłku – 60% |
Najniższa cena – 60 pkt. (Cn:Cb) x 100 x 60% gdzie Cn – cena najniższa Cb – cena badana Najkorzystniejsza oferta może otrzymać maksymalnie 60 pkt. |
2. |
Klauzule społeczne – 40% |
Maksymalną ilość 40 punktów w ramach kryterium „klauzule społeczne” otrzyma Wykonawca, którego oferta spełnia dwa warunki: 1. Wykonawca zatrudni przy wykonywaniu zamówienia w wymiarze min. 1/2 etatu: - co najmniej 1 osobę z niepełnosprawnościami, - co najmniej 1 osobę bezrobotną, co oznacza osobę spełniającą przesłanki art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub - co najmniej 1 osobę, o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym. Zatrudnienie powinno obejmować czas realizacji zamówienia. Za spełnienie tego warunku oferta otrzyma 20 pkt. (Oferta, która nie spełnia kryterium otrzyma 0 pkt.) 2. Wykonawca jest podmiotem ekonomii społecznej. Za spełnienie tego warunku oferta otrzyma pkt. 20 pkt. (Oferta, która nie spełnia kryterium otrzyma 0 pkt.) |
- Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane
z wykonaniem zamówienia. Cena oferty to cena brutto w PLN, z dokładnością
do dwóch miejsc po przecinku, podana cyfrowo i słownie, cena może być tylko jedna. Cena nie ulega zmianie przez cały okres realizacji zamówienia.
W przypadku rozbieżności między kwotami podanymi słownie i cyfrowo,
za wiążącą Zamawiający uznawać będzie wartość podaną słownie. - W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub przedłożenia dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień lub przedłożenia dokumentów oraz składania wyjaśnień.
- Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów w oparciu o ustalone wyżej kryteria.
- Ważna oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów (suma kryteriów) uznana zostanie za najkorzystniejszą. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zostanie wezwany do podpisania umowy.
IX. Unieważnienie postępowania:
Zamawiający ma prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli wystąpią następujące okoliczności:
- w postępowaniu wpłynęły wadliwe oferty i nie można usunąć ich wad,
- w toku postępowania ujawniono niemożliwą do usunięcia wadę postępowania uniemożliwiającą zawarcie zgodnej z Projektem umowy,
- w postępowaniu doszło do naruszenia zasad określonych w Regulaminie.
X. Sposób porozumiewania się z Wykonawcami
- Osoba do kontaktów:
Koordynator projektu, tel. 721-584-901
Specjalista ds. monitoringu i rozliczeń finansowych, tel. 510-405-587
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zaproszenia.
- Wszelkie wyjaśnienia dotyczące niniejszego zapytania przekazywane będą pisemnie, faksem, pocztą e-mail oraz telefonicznie. Wybór Wykonawcy nastąpi
z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania ubiegających się o zamówienie.
XI. Inne informacje
- Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą, który przedstawił ofertę najkorzystniejszą, zgodnie z wymogami określonymi w niniejszym zapytaniu ofertowym.
- Zamawiający zawiadomi wybranego Wykonawcę o miejscu i terminie podpisania umowy.
- Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień umowy w zakresie:
- a) terminu realizacji umowy;
- b) harmonogramu realizacji umowy;
- c) zasad płatności (Zamawiający informuje, że termin płatności wynagrodzenia Wykonawcy uzależniony jest od terminu wpłynięcia na konto Zamawiającego środków przeznaczonych na pokrycie wydatków związanych z realizacją projektu
na etapie, w którym uczestniczył w nim Wykonawca i może ulegać opóźnieniom); - Wskazane powyżej istotne zmiany postanowień umowy zostaną wprowadzone
do umowy pod warunkiem wystąpienia w toku realizacji Projektu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmian w celu należytej realizacji Projektu. Zmiany zostaną wprowadzone w drodze aneksu do umowy bądź zmiany załączników
do umowy. - Zamawiający informuje, że termin płatności wynagrodzenia Wykonawcy uzależniony jest od terminu przekazania przez Instytucję finansującą projekt na konto Zamawiającego środków przeznaczonych na pokrycie wydatków związanych realizacją projektu na etapie, w którym uczestniczył w nim Wykonawca i może ulegać opóźnieniom;
- W przypadku uznania za najkorzystniejszą ofertę Wykonawcy, który uzyskał punkty za kryterium „Klauzule społeczne” Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę
do przedłożenia Zamawiającemu – w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy
na realizację usługi - kserokopii (potwierdzonych za zgodność z oryginałem) dokumentów poświadczających fakt zatrudniania tj.: umowę o pracę wraz z zakresem obowiązków. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem okresu realizacji usługi (określonego w umowie na realizację usługi), Wykonawca zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Zamawiającego (forma pisemna/fax/e-mail) w terminie do 3 dni licząc od dnia, w którym nastąpiło rozwiązanie stosunku pracy, a także do zatrudnienia na to miejsce innej osoby spełniającej warunki określone w zapytaniu oraz dostarczenie dokumentów w/w w terminie do 14 dni od ustania stosunku pracy z poprzednią osobą. - W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez zamawiającego liczby osób bezrobotnych i/lub niepełnosprawnych wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia zamawiającemu kary umownej
w wysokości iloczynu 50% kwoty najniższego miesięcznego wynagrodzenia, wraz
z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne, oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia, chyba, że Wykonawca wykaże, że niezatrudnienie/ niezaangażowanie nastąpiło z przyczyn nieleżących po jego stronie i na zwolnionym stanowisku zostanie zatrudniona inna osoba spełniająca warunki określone
w Zapytaniu. - Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zapewnienia czynnego udziału osoby, o której mowa w zapytaniu przez cały okres trwania umowy na realizację przedmiotu zamówienia.
- Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia ma prawo zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji poświadczającej zatrudnianie wraz z dowodami potwierdzającymi odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne oraz imienną miesięczną ewidencją czasu pracy
- Zamawiający ma prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli wystąpią następujące okoliczności:
- wszystkie oferty, które wpłynęły w danym postępowaniu były wadliwe i nie można usunąć ich wad,
- cena oferty/ofert przekracza wartość zamówienia określoną w budżecie projektu,
- w toku postępowania ujawniono niemożliwą do usunięcia wadę postępowania uniemożliwiającą zawarcie zgodnej z projektem umowy.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny. W przypadku unieważnienia postępowania, Zamawiający nie ponosi kosztów postępowania.
- Zamawiający odrzuci oferty, których cena przekracza wartość zamówienia określoną w budżecie projektu,
Załączniki:
- Formularz ofertowy – stanowiący Załącznik nr 1,
- Wykaz doświadczenia w realizacji usług zgodnych z opisem przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 2),
- Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3),
- Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy dot. klauzul społecznych (Załącznik nr 4).
Wojciech Maślona
Dyrektor Zespołu Szkół Nr 1
T. Kościuszki w Krasnymstawie
……………………………………………………..
Zamawiający