kosciuszkoGodło PolskiZespół Szkół Nr 1

im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie

ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw

tel/fax: (82) 576 37 55

e-mail: sekretariat@zsnr1-kosciuszko.pl

  • prez_szkoly_01.jpg
  • prez_szkoly_02.jpg
  • prez_szkoly_03.jpg
  • prez_szkoly_04.jpg
  • prez_szkoly_05.jpg
  • prez_szkoly_06.jpg
  • prez_szkoly_07.jpg
  • prez_szkoly_08.jpg
  • prez_szkoly_09.jpg
  • prez_szkoly_10.jpg
  • prez_szkoly_11.jpg
  • prez_szkoly_12.jpg
  • prez_szkoly_13.jpg
  • prez_szkoly_14.jpg
  • prez_szkoly_15.jpg
  • prez_szkoly_16.jpg
  • prez_szkoly_17.jpg
  • prez_szkoly_18.jpg
  • prez_szkoly_19.jpg
  • prez_szkoly_20.jpg
  • prez_szkoly_21.jpg
  • prez_szkoly_22.jpg
  • prez_szkoly_23.jpg
  • prez_szkoly_24.jpg

Najnowsze artykuły

16 Cze 2025 07:42 - konkurs
Ogólnopolski konkurs edukacyjny dla uczniów -

       Zapraszamy do udziału w ogólnopolskim konkursie edukacyjnym: “Sygnalista - ważna rola”. “Sygnalista - ważna rola” - ogólnopolski konkurs edukacyjny Firma GoWork.pl zaprasza młodzież w wieku od 16 do 24 lat do udziału w ogólnopolskim konkursie edukacyjnym “Sygnalista - ważna rola”, którego celem jest zwiększenie świadomości na temat roli sygnalistów w społeczeństwie. Konkurs ma charakter edukacyjny i promuje postawy odpowiedzialności obywatelskiej, [ ... ]

Konkursy i olimpiadyCzytaj więcej...
13 Cze 2025 09:28 - Wycieczka
WYCIECZKA DO LUBLINA

WYCIECZKA DO LUBLINA. 11 czerwca 2025 roku uczniowie klas: 1 tpz, 1 msf, 1 kmr, 2 kmr, 3 msf, 3 kmr, 2 tz, 2 tp, 3 tz, 3 tse, 4 tse wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Lublina. W pierwszej kolejności pod okiem przewodnika zwiedzili Państwowe Muzeum na Majdanku, centrum pamięci i edukacji, upamiętniające ofiary obozu koncentracyjnego i zagłady. Spacerując po byłym obozie koncentracyjnym nasi uczniowie poznali jego historię,  zobaczyli pozostałości baraków, krematorium, [ ... ]

Wydarzenia szkolneCzytaj więcej...
10 Cze 2025 11:08 - Wycieczka
Uczniowie Zetki na dniu otwartym w Komendzie Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Uczniowie Zetki na dniu otwartym w Komendzie Powiatowej Policji w Krasnymstawie. Dnia 9 czerwca uczniowie klasy 3 kmr wraz z opiekunami uczestniczyli w dniu otwartym zorganizowanym w Komendzie Powiatowej Policji w Krasnymstawie. Podczas spotkania uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia mieli okazję poznać specyfikę pracy funkcjonariuszy poszczególnych wydziałów oraz mogli zapoznać się z częścią wyposażenia jakim policjanci dysponują. Obecni na spotkaniu przedstawiciele Policji przedstawili [ ... ]

Wydarzenia szkolneCzytaj więcej...
06 Cze 2025 05:35 - wystawa
UCZNIOWIE NASZEJ SZKOŁY NA WYSTAWIE FOTOGRAFICZNEJ „STRUKTURY”.

UCZNIOWIE NASZEJ SZKOŁY NA WYSTAWIE FOTOGRAFICZNEJ „STRUKTURY”. 5 czerwca 2025 roku uczniowie z  kl. 1 msf wraz z opiekunami wybrali do Miejskiej Biblioteki Publicznej w Krasnymstawie w celu obejrzenia wystawy fotograficznej pt. „Struktury”. Autorem wystawy jest pan Leszek Janeczek, doktor nauk medycznych, pasjonat lokalnej historii. Podczas spotkania z pracownikiem biblioteki uczniowie obejrzeli zdjęcia przedstawiające różnorodne struktury – zarówno te naturalne, jak i stworzone [ ... ]

Wydarzenia szkolneCzytaj więcej...
05 Cze 2025 20:01 - spotkanie
Godzenie ról zawodowych i rodzinnych – spotkania doradcy zawodowego z Młodzieżowego Centrum Kariery z uczniami  Zespołu Szkół Nr 1 w Krasnymstawie

Godzenie ról zawodowych i rodzinnych – spotkania doradcy zawodowego z Młodzieżowego Centrum Kariery z uczniami  Zespołu Szkół Nr 1 w Krasnymstawie    W dniu 5 czerwca 2025 r.  w Zespole Szkół Nr 1 im. T. Kościuszki  w Krasnymstawie odbyło się spotkanie z doradcą zawodowym z Młodzieżowego Centrum Kariery, które miało na celu omówienie tematu godzenia ról zawodowych i rodzinnych. W spotkaniu uczestniczyli uczniowie klas 4 technikum pojazdów samochodowych [ ... ]

Wydarzenia szkolneCzytaj więcej...
05 Cze 2025 17:39 - Super User

Dyrektor Zespołu Szkół Nr 1 ogłasza nabór na wolne stanowisko: Sekretarz szkołyWymiar etatu: pełny etatForma zatrudnienia: umowa o pracę (Kodeks pracy)1. Wymagania od kandydata:

Komunikaty i ogłoszeniaCzytaj więcej...
05 Cze 2025 06:46 - bezpieczeństwo
O odpowiedzialności na drodze– ważna lekcja od policji dla naszych uczniów.

O odpowiedzialności na drodze– ważna lekcja od policji dla naszych uczniów. 4 czerwca 2025r. w Krasnostawskim Domu Kultury odbyło się spotkanie poświęcone bezpieczeństwu młodych kierowców, zorganizowane przez Komendę Powiatową Policji w Krasnymstawie we współpracy z Młodzieżową Radą Miasta Krasnystaw. W wydarzeniu wzięli udział uczniowie naszej szkoły oraz ZS nr 2 – obecni i przyszli kierowcy. Spotkanie poprowadzili mł. asp. Anna Chuszcza, oficer prasowa KPP w Krasnymstawie, [ ... ]

Wydarzenia szkolneCzytaj więcej...

IMG 4746

Po wielu miesiącach wytężonej pracy przyszedł wreszcie czas na zasłużony odpoczynek

24 czerwca  społeczność szkolna Zespołu Szkół Nr 1 w Krasnymstawie podsumowała rok szkolny na uroczystym apelu.  Uroczystość uświetniła obecność Starosty Powiatu Krasnostawskiego, pana Andrzeja Leńczuka.  W swoim przemówieniu pogratulował on wszystkim uczniom osiągniętych wyników i życzył  udanych wakacji .Wyraził nadzieję , że  wypoczęci z radością powrócą we wrześniu w mury szkoły, aby spotkać swoich nauczycieli i kolegów.

Ważnym punktem uroczystości było uhonorowanie wyróżniających się uczniów nagrodami oraz dyplomami pamiątkowymi .Zostały one wręczone przez Starostę Powiatu Krasnostawskiego, pana Andrzeja Leńczuka oraz dyrekcję szkoły: pana Wojciecha Maślonę oraz panią Małgorzatę Jędruszczak. Wyrażone przez nich słowa uznania i gratulacje sprawiły satysfakcję uczniom, którzy ciężko pracowali na nie przez cały rok.

Szczególne słowa uznania przypadły w udziale uczennicy klasy trzeciej  technikum ekonomicznego Weronice Kaczor , która osiągnęła najwyższe wyniki w kończącym się roku szkolnym i została wyróżniona  nagrodą Starosty powiatu Krasnostawskiego.

Spotkanie zakończyła krótka część artystyczna, żartobliwie ukazująca blaski i cienie uczniowskiego życia .W wakacyjny nastrój wprowadziły wszystkich piosenki zaśpiewane przez uzdolnionych muzycznie uczniów.

 

Dnia 22 czerwca 2021r. w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Chełmie odbyło się uroczyste podsumowanie ogólnopolskiego konkursu geopolitycznego.

Konkurs zorganizowało Polskie Towarzystwo Geopolityczne we współpracy z Katedrą Stosunków Międzynarodowych PWSZ w Chełmie oraz Kołem Naukowym Stosunków Międzynarodowych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, włączając się tą inicjatywą w obchody XX-lecia powstania Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie. Konkurs był adresowany do studentów oraz młodzieży szkół ponadpodstawowych i polegał na napisaniu eseju na jeden z podanych przez organizatorów tematów.

konkurs

Uczennice naszej szkoły mogą pochwalić się sukcesem, ponieważ zajęły miejsca w pierwszej dziesiątce.  Żaklina Proć oraz Olga Kulczyńska z kl. 1tpe zajęły 6 i 7 lokatę w skali kraju. Dziewczyny zmierzyły się z następującymi tematami: „Geopolityczny wirus – czy SARS-CoV-2 zmieni układ sił na świecie?”; „Geopolityczne znaczenie rzek.”

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

lo

Liceum TYLKO w 2 lata !!! Dla absolwentów szkół zawodowych. 
Zapraszamy osoby pełnoletnie do podjęcia bezpłatnej nauki w Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych.

Dajemy Państwu możliwość nauki w systemie zaocznym, w niezwykle sympatycznej, spokojnej atmosferze.

Zatrudniamy wykwalifikowaną kadrę pedagogiczno-dydaktyczną. Są to nauczyciele, posiadający bogate doświadczenie, poparte wieloletnim stażem.

Osoby legitymujące się ukończeniem zasadniczej szkoły zawodowej przyjęci zostaną na semestr III (klasa 2 LO).

Liceum ogólnokształcące dla dorosłych - prowadzi zajęcia w trybie weekendowym - piątek,sobota, niedziela (wg harmonogramu).

Nauka w Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych trwa łącznie 4 semestry i kończy się egzaminem maturalnym. Nasi Słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia szkoły uprawniające do zdawania egzaminu maturalnego. Egzamin dojrzałości, przeprowadzany jest w naszej szkole, zgodnie z zasadami nowej matury. Dzięki temu możliwe jest dalsze kontynuowanie nauki w Szkole Policealnej lub na studiach wyższych.
Podstawą oceniania i klasyfikowania słuchacza są egzaminy semestralne przeprowadzane z poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania. Do egzaminu semestralnego dopuszcza się słuchacza, który uczęszczał na obowiązkowe konsultacje, przewidziane w szkolnym planie nauczania, w wymiarze, co najmniej 50% czasu przeznaczonego na te konsultacje oraz uzyskał z wymaganych ćwiczeń i prac kontrolnych oceny pozytywne.

Słuchaczom wystawiamy zaświadczenia o kontynuacji nauki do ZUS, KRUS itp.

Zapisy osób chętnych przyjmujemy w sekretariacie ZSP nr 1 w Krasnymstawie.

Kandydaci składają w sekretariacie szkoły:
podanie
kserokopię dowodu osobistego
świadectwo ukończenia szkoły podstawowej, gimnazjum lub zasadniczej szkoły zawodowej
3 zdjęcia
Nauka jest bezpłatna.

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1
im. Tadeusza Kościuszki
Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych w Krasnymstawie
ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw
tel. 82 576 37 55

W dniu dzisiejszym, podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego 2018/2019 Dyrekcja szkoły w imieniu prezesa pana Marcina Wojewody Banku Spółdzielczego w Izbicy wręczyła nagrody pieniężne uczennicom za udział w konkursie ,,Inkubator szkolnych biznesów".

Nagrodzone uczennice:

Patrycja Bartoszewska - uczennica technikum ekonomicznewgo

Patrycja Chmiel - uczennica technikum ekonomicznewgo

Magdalena Margol - uczennica technikum ekonomicznewgo

Karolina Sadlak - uczennica technikum ekonomicznewgo

t6

t1

t4

t6

 

talentowisko

 

Dnia 19.06.2019r o godz. 9.00 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Krasnymstawie odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2018/2019. W uroczystości udział wzięli: Pan Witold Boruczenko – przewodniczący Rady Powiatu, Pan Mirosław Księżuk – wiceprzewodniczący Rady Powiatu, Dyrekcja szkoły, nauczyciele i uczniowie. W słowach skierowanych do uczniów Pan Witold Boruczenko - przewodniczący Rady Powiatu nadmienił, że jest absolwentem tej szkoły. Dla niektórych ten rok szkolny był trudny, dla innych pełen wyzwań i sukcesów, nowych doświadczeń. Nagrodzono tych uczniów, którzy przez dziesięć miesięcy ciężkiej pracy zasłużyli na wyróżnienie. Nadszedł długo wyczekiwany moment dla wszystkich uczniów: WAKACJE!!!

rsz9

 

rsz2

rsza1

rsza

Dnia 19.06.2019r o godz. 9.00 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Krasnymstawie odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2018/2019. W uroczystości udział wzięli: Pan Witold Boruczenko – przewodniczący Rady Powiatu, Pan Mirosław Księżuk – wiceprzewodniczący Rady Powiatu, Dyrekcja szkoły, nauczyciele i uczniowie. W słowach skierowanych do uczniów Pan Witold Boruczenko - przewodniczący Rady Powiatu nadmienił, że jest absolwentem tej szkoły. Dla niektórych ten rok szkolny był trudny, dla innych pełen wyzwań i sukcesów, nowych doświadczeń. Nagrodzono tych uczniów, którzy przez dziesięć miesięcy ciężkiej pracy zasłużyli na wyróżnienie. Nadszedł długo wyczekiwany moment dla wszystkich uczniów: WAKACJE!!!

rsz9

Serdecznie zapraszamy uczniów, rodziców i grono pedagogiczne na uroczystość zakończenia roku szkolnego 2018/2019. Spotkanie odbędzie się 19 czerwca 2019 roku o godzinie 9.00 w sali gimnastycznej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Krasnymstawie.

zakonczenie r sz

2

Zmarł  Krzysztof  Cabaj

Ze smutkiem przyjęliśmy wiadomość, że w dniu 3 czerwca  2019 roku zmarł nagle nasz kolega Krzysztof Cabaj. Miał 53 lata.

Niemal przez całe swoje życie zawodowe związany był z Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Krasnymstawie. Pracował jako nauczyciel  historii, wiedzy o społeczeństwie i geografii. Uczestniczył w realizacji wielu projektów związanych z funkcjonowaniem szkoły. Od momentu rozpoczęcia pracy w 1993 roku był również  wielokrotnie wychowawcą młodzieży.

Krzysztof był człowiekiem towarzyskim -  zawsze  młody duchem, wesoły, energiczny i pełen nowych pomysłów.

Takim Go zapamiętamy.

Będzie nam brakowało Jego pozytywnej energii.

DSC 3808

XIX Powiatowy Konkurs Profilaktyczny pod hasłem „ Mistrz wiedzy o uzależnieniach” w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. T. Kościuszki w Krasnymstawie

Dnia 30 maja 2019r. w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie odbyła się dziewiętnasta edycja Powiatowego Konkursu Profilaktycznego pod hasłem „Mistrz wiedzy o uzależnieniach”.

   Wśród zaproszonych gości obecni byli: pani Lidia Jurkiewicz z Wydziału Oświaty , Kultury i Promocji Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie, pan Wojciech Kaczmarczyk zastępca burmistrza Krasnegostawu, pan Marcin Wojewoda Prezes Banku Spółdzielczego w Izbicy, pani Agata Wójtowicz starszy asystent Sekcji Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia z Powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Krasnymstawie.

Konkurs miał formułę znanego i lubianego teleturnieju telewizyjnego „Jeden z dziesięciu”. W rolę Tadeusza Sznuka wcielił się uczeń klasy 3 technikum Krystian Pokora.

Po trzech emocjonujących etapach „Mistrzem wiedzy o uzależnieniach” została uczennica Anastazja Kania z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Żółkiewce, II miejsce zajęła Karolina Szydłowska uczennica II LO im. C.K. Norwida w Krasnymstawie, a III miejsce Julia Skóra z I LO im. W. Jagiełły w Krasnymstawie.

Jury tegorocznego konkursu: Małgorzata Jędruszczak, Agata Wójtowicz i Renata Sadurska było pod wrażeniem poziomu wiedzy dotyczącej uzależnień,  odwagi i opanowania uczestników turnieju.

Realizując to przedsięwzięcie szkoła współpracuje z lokalnymi samorządami i instytucjami, które rozumiejąc ideę profilaktyki uzależnień wspierają organizatorów fundując cenne nagrody dla finalistów.

Konkurs prowadzili: Krystian Pokora i Aleksandra Gustaw. Muzyczną oprawę zapewniły: Kamila Gleń i Paulina Kostrzanowska, o nagłośnienie zadbał Mateusz Czwórnóg. Pomagały Patrycja Opalińska i Patrycja Bartoszewska.

Konkurs przygotowały: Agata Sadlak – Skrzypek i Ewa Gałka.

DSC 3808

 

   XIX Powiatowy Konkurs Profilaktyczny pod hasłem „ Mistrz wiedzy o uzależnieniach” w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. T. Kościuszki w Krasnymstawie

    Dnia 30 maja 2019r. w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie odbyła się dziewiętnasta edycja Powiatowego Konkursu Profilaktycznego pod hasłem „Mistrz wiedzy o uzależnieniach”.
Wśród zaproszonych gości obecni byli: pani Lidia Jurkiewicz z Wydziału Oświaty , Kultury i Promocji Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie, pan Wojciech Kaczmarczyk zastępca burmistrza Krasnegostawu, pan Marcin Wojewoda Prezes Banku Spółdzielczego w Izbicy, pani Agata Wójtowicz starszy asystent Sekcji Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia z Powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Krasnymstawie.
Konkurs miał formułę znanego i lubianego teleturnieju telewizyjnego „Jeden z dziesięciu”. W rolę Tadeusza Sznuka wcielił się uczeń klasy 3 technikum Krystian Pokora.
Po trzech emocjonujących etapach „Mistrzem wiedzy o uzależnieniach” została uczennica Anastazja Kania z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Żółkiewce, II miejsce zajęła Karolina Szydłowska uczennica II LO im. C.K. Norwida w Krasnymstawie, a III miejsce Julia Skóra z I LO im. W. Jagiełły w Krasnymstawie.
Jury tegorocznego konkursu: Małgorzata Jędruszczak, Agata Wójtowicz i Renata Sadurska było pod wrażeniem poziomu wiedzy dotyczącej uzależnień, odwagi i opanowania uczestników turnieju.
Realizując to przedsięwzięcie szkoła współpracuje z lokalnymi samorządami i instytucjami, które rozumiejąc ideę profilaktyki uzależnień wspierają organizatorów fundując cenne nagrody dla finalistów.
Konkurs prowadzili: Krystian Pokora i Aleksandra Gustaw. Muzyczną oprawę zapewniły: Kamila Gleń i Paulina Kostrzanowska, o nagłośnienie zadbał Mateusz Czwórnóg. Pomagały Patrycja Opalińska i Patrycja Bartoszewska.
Konkurs przygotowały: Agata Sadlak – Skrzypek i Ewa Gałka.

Mimo ze zbliża się koniec roku w naszej szkole praca wre i jeszcze nie odpoczywamy. 13 czerwca gościliśmy grupę uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 1 w Krasnymstawie. Dzieci w ramach projektu „Mogę zostać kim zechcę” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego poznawały zawody w jakich kształci Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr1. 

   W ramach zajęć pierwszoklasiści odwiedzili pracownię gastronomiczną gdzie dzięki pani Agnieszce Pawlas i Katarzynie Oleszczuk poznali czym zajmuje się kucharz i technik żywienia i usług gastronomicznych oraz jakie powinien mieć predyspozycje do zawodu. Dowiedzieli się gdzie i w jaki sposób pracuje kucharz. Następnie ubrani w profesjonalne fartuszki, wraz z uczniami kształcącymi się w zawodzie kucharz (Michałem, Karoliną i Weroniką) przygotowali muffinki z czekoladą i muffinki z rabarbarem i kruszonką. Na koniec zajęć dzieci ozdobiły wcześniej przygotowane serca z ciasta kruchego, które będą formą podziękowania za rok pracy dla pań wychowawczyń. Mali uczniowie wyszli z pracowni gastronomicznej oczywiście najedzeni i zadowoleni, i obiecali, że chętnie wrócą do naszej szkoły.

 

DSC 0748

 

DSC 0749

 

DSC 0751

 

DSC 0752

 

DSC 0753

 

Kolejnymi zawodami poznanymi tego dnia były zawody typowo męskie jakimi są: technik pojazdów samochodowych, technik mechanik i mechanik pojazdów samochodowych. Pierwszoklasiści odwiedzili warsztaty szkolne gdzie pan Sławomir Czwórnóg przybliżył im budowę pojazdów samochodowych oraz w przystępnym dla nich języku opowiedział zasadę działania tych pojazdów. Dzieciom najbardziej podobał się samochód od spodu oraz samochód strażacki, który jest odnawiany przez uczniów w ramach zajęć. Przyszli mechanicy obiecali wrócić za rok by sprawdzić jak wygląda gotowy pojazd. 

      Dziękujemy paniom Annie Bobryk i Małgorzacie Stańczuk za nawiązanie współpracy i możliwość poprowadzenia zajęć dla uczniów Szkoły Podstawowej. Było to ciekawe doświadczenia i miło spędzony czas, który dzieci wynagrodziły swoimi uśmiechami. 

 

DSC 0756

 

DSC 0757

 

DSC 0761

 

DSC 0762

 

DSC 0767

 

DSC 0771

 

okładka7274

„DZIEJE KOŚCIOŁA I PARAFII POD WEZWANIEM

ŚW. FRANCISZKA KSAWEREGO

W KRASNYMSTAWIE”

KSIĄŻKA WYDANA

Z OKAZJI

100. ROCZNICY

ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

W ramach działalności „Koła Miłośników Biblioteki”

 

SPONSORZY GŁÓWNI:

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1

im. Tadeusza Kościuszki

w Krasnymstawie

log

 

Bank Spółdzielczy w Krasnymstawie

ul. Mostowa 25, 22-300 Krasnystaw,

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

bk

 

Spółdzielnia Mleczarska BIELUCH

ul. Chemiczna 4, 22-100 Chełm

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

biel

 

 

ENERGOREMONT Kazimierz Ruszniak

ul. Graniczna 7, 22-300 Krasnystaw

POZOSTALI SPONSORZY:

Mazurek Metal

ul. J. Piłsudskiego 95, 22-300 Krasnystaw

Bank Spółdzielczy w Izbicy

ul. Gminna 2, 22-375 Izbica

AGAT S.C.

Piotr Żołnacz, Wiesław Siwiec

ul. Poniatowskiego 8, 22-300 Krasnystaw

INT TV TEL.

Akasha.NET Sp. z o. o.

ul. Cicha 10, 22-300 Krasnystaw

akas

 

Robert Kościuk - osoba prywatna

Arkadiusz i Małgorzata Typiak - osoby prywatne

Marek Wereszczyński WEMAX

ul. Gospodarcza 7, 22-300 Krasnystaw

DSCN0491 00002

Uczniowie Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych Nr1 pożegnali rok szkolny 2016/2017 uroczystą galą na sali gimnastycznej. Tradycyjnie były nagrody i wyróżnienia dla najlepszych uczniów i krótki program artystyczny. Świadectwa rozdane, dlatego śmiało można więc już zakrzyknąć WAKACJE WITAJCIE!

{gallery artykuly/2017/zak-rok-szk}

logo proj unij

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. T. Kościuszki w związku z realizowanym projektem „Nowa Szkoła Zawodowa” współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 12.4 Kształcenie zawodowe, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 zaprasza do składania ofert cenowych w celu wyboru wykonawcy na przeprowadzenie kursów podnoszących kompetencje dla nauczycieli zawodu i/lub instruktorów praktycznej nauki zawodu.

  1. I.Tryb udzielenia zamówienia

Zamówienie do 30.000 euro (art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych: Dz.U. z 2016 r. poz. 1020) zgodnie z procedurą rozeznania rynku, o której mowa
w „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020”

  1. II.Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja specjalistycznych kursów podnoszących kompetencje
dla nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu.

Część I

Nazwa szkolenia:„Szkolenie + egzamin dla instruktorów spawalnictwa MAG + TIG”

Przewidywana liczba Uczestników: 3 nauczycieli zawodu lub/i instruktorów praktycznej nauki zawodu

Liczba godzin szkolenia: 210 godzin (w tym minimum 150 godzin zajęć praktycznych)

Miejsce realizacji szkoleń: Krasnystaw. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zajęć poza granicami miasta, z tym, że Wykonawca musi zapewnić na własny koszt dojazd uczestnikom projektu do miejsca realizacji zajęć lub zapewnić uczestnikom zwrot kosztów dojazdu

Przewidywany termin realizacji szkolenia: czerwiec – sierpień 2017 roku

Celem szkolenia jest uzyskanie uprawnień do wykonywania spoin pachwinowych blach i rur ze stali ferrytycznych metodą MAG (135) i TIG (141) zgodnie z obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami.

Źródło finansowania:szkolenie w całości finansowane jest ze środków publicznych, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 12.4 Kształcenie zawodowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020

Część II

Nazwa szkolenia:„Szkolenie + egzamin dla instruktorów spawalnictwa MAG + MIG”

Przewidywana liczba Uczestników: 3 nauczycieli zawodu lub/i instruktorów praktycznej nauki zawodu

Liczba godzin szkolenia: 210 godzin (w tym minimum 150 godzin zajęć praktycznych)

Miejsce realizacji szkoleń: Krasnystaw. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zajęć poza granicami miasta, z tym, że Wykonawca musi zapewnić na własny koszt dojazd uczestnikom projektu do miejsca realizacji zajęć lub zapewnić uczestnikom zwrot kosztów dojazdu

Przewidywany termin realizacji szkolenia: czerwiec – sierpień 2017 roku

Celem szkolenia jest opanowanie umiejętności spawania spoinami czołowymi blach metodą MIG w różnych pozycjach spawania spawalniczych, uzyskanie uprawnień spawalniczych oraz opanowanie umiejętności spawania spoinami pachwinowymi blach i rur do blach metodą MAG w różnych pozycjach spawania i uzyskanie uprawnień spawalniczych zgodne z obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami.

Wymagania dotyczące realizacji szkolenia dla obu części (I i II)

  1. Wymagane jest aby szkolenie miało charakter aktywny, wymagający zaangażowania wszystkich uczestników szkolenia. W trakcie przebiegu zajęć teoretycznych powinny być wykorzystywane wykłady, pokazy, prezentacje oraz zastosowane metody i techniki nauczania dostosowane do tematyki prowadzonych zajęć.
  2. Wykonawca powinien zapewnić gazy do nauki spawania, drut do nauki spawania, materiał przeznaczony do nauki procesu spawania w ilości niezbędnej do realizacji zajęć praktycznych,
  3. Wykonawca powinien zapewnić kadrę która zostanie oddelegowana do pełnienia funkcji trenera na szkoleniu będącym przedmiotem niniejszego postępowania, posiadającą: doświadczenie w szkoleniu praktycznym osób w zakresie spawania trener musiał przeprowadzić co najmniej1 szkolenie praktyczne osób w zakresie spawania, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert.
    1. Wykonawca powinien prowadzić szkolenie w sposób uzgodniony z Zamawiającym,
      wg ustalonego harmonogramu (wzór harmonogramu dostarczy Zamawiający), zgłaszając niezwłocznie Zamawiającemu wszelkie zmiany w harmonogramie.
    2. Wykonawca zobowiąże się do przeprowadzenia szkolenia z należytą starannością, zgodnie
      z zasadami współczesnej wiedzy i obowiązującymi przepisami, w tym przepisami bhp i ppoż.
    3. Zamawiający wymaga przeprowadzenia egzaminów przez instytucję szkoleniową posiadającą atest lub zgodę Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach uprawniającą do szkolenia spawaczy w oparciu
      o wytyczne, zgodnie z uregulowaniami prawnymi w tym zakresie
    4. Każdy Uczestnik szkolenia powinien mieć zapewnione odzież ochroną oraz dostępu do sprzętu, maszyn i urządzeń umożliwiających odbycie szkolenia tj. osobne stanowisko do zajęć praktycznych – stanowisko spawalnicze wraz z osprzętem niezbędnym do wykonywania ćwiczeń spełniających wymagania bhp i p.poż,
    5. Wykonawcy są zobowiązani do ubezpieczenia Uczestników na okres realizacji szkolenia,
    6. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia oraz przekazania Zamawiającemu kopi dokumentacji szkolenia, w tym m. in.: dziennika zajęć, listy obecności za każdy miesiąc osobno – według wzoru przesłanego Zamawiającego, protokołu odbioru materiałów szkoleniowych, protokołu z przeprowadzonego egzaminu, rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierających: nr, imię
      i nazwisko, PESEL uczestnika szkolenia, nazwę szkolenia oraz datę wydania zaświadczenia, kopię zaświadczeń.
      1. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy szkolenia przystąpią do egzaminu zewnętrznego  przeprowadzonego przez egzaminatora Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach.
      2. Koszt podejścia do egzaminu musi być wliczony w cenę szkolenia.
      3. Szkolenie zakończy się wydaniem świadectwa oraz Książeczki Spawacza według aktualnych norm wystawionej przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach z właściwymi wpisami dotyczącymi metod spawania oraz zakresem uprawnień. Uzyskane uprawnienia dają kwalifikacje Europejskiego Spawacza Ręcznego w danej metodzie.
      4. Po zakończeniu szkolenia Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopię dokumentacji szkolenia,
        dzienników zajęć, list obecności, zaświadczeń i świadectw czeladniczych oraz dokumentów potwierdzających ich odbiór,
      5. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu przeprowadzenie ankiet monitorujących i ewaluacyjnych projekt wśród uczestników szkolenia.
      6. Wykonawca powinien wyposażyć Uczestników szkolenia w materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji zajęć w tym: długopis, notatnik oraz podręcznik dotyczący zakresu szkolenia przygotowujący uczestnika szkolenia do zdania egzaminu przed komisją egzaminacyjną /nie może być on kopiowany/
        1. Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia podczas trwania szkolenia serwis kawowy /kawa, herbata, napoje, ciastka/.
        2. Wykonawca winien zapewnić oznakowanie sal i pracowni, w których realizowane jest szkolenie, podczas prowadzenia zajęć sale i pracownie powinny być oznaczone przy pomocy logo Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020, logo promocyjne województwa lubelskiego oraz flagi Unii Europejskiej z odwołaniem słownym
          do UE i EFS wraz z informacją o organizowanym szkoleniu – format minimum A-3.

Wykonawca będzie miał obowiązek

  1. prowadzenia dokumentacji szkoleniowej zgodnie z zawartą umową na realizację usługi,
  2. zapewnienia odpowiedniej liczby i typu sprzętu na potrzeby realizacji zajęć praktycznych,
  3. przechowywania dokumentacji związanej z realizacją szkolenia w ramach projektu w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz informować Zamawiającego
    o miejscu archiwizacji ww. dokumentów,
  4. zapewnienia dostępu do zaplecza sanitarnego podczas trwania szkolenia,
  5. W ramach udzielonego zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do wydania uczestnikowi szkolenia po ukończonym szkoleniu odpowiedniego zaświadczenia wraz z suplementem zgodnie ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r.
    w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014r., poz. 622).
  6. Wykonawca szkolenia jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu kserokopii zaświadczeń
    o ukończonym szkoleniu wydawanych zgodnie obowiązującymi przepisami.
  1. III.Nazwa i kod określone we Wspólnym Słowniku Zamówień

Kod CPV: 80500000- 9 usługi szkoleniowe     

  1. IV.Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:

  1. posiadają udokumentowane doświadczenie w realizacji usług określonych w opisie przedmiotu zamówienia (minimum 3 szkolenia co najmniej 100 godzin każdo) lub usług tożsamych oraz niezbędną wiedzę do wykonywania zadania określonego w opisie przedmiotu zamówienia. (Weryfikacja spełnienia warunku: podstawę do oceny w/w warunku będzie stanowił załącznik nr 2 do zapytania ofertowego)
  2. dysponują potencjałem technicznym – zajęcia winny być prowadzone w pomieszczeniu przestronnym i przewiewnym, który posiada dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie zajęć wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p.poż. Sala powinna być wyposażona w pomoce dydaktyczne, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia oraz sprzęt i materiały niezbędne do realizacji zajęć praktycznych.
  3. zapewnią odpowiednią bazę szkoleniową tj. przeprowadzą zajęcia wyposażone w odpowiedni sprzęt dydaktyczny dostosowany ilościowo i jakościowo (stanowisko spawalnicze wraz z osprzętem do wykonywania ćwiczeń spełniać winno wymagania rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 7 kwietnia 2000 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych),
  4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
  5. wykonawcą może być wyłącznie podmiot uprawniony do występowania w obrocie prawnym,
  6. z zamówienia wykluczeni są wykonawcy powiązani osobowo lub kapitałowo
    z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań
    w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy
    a wykonawcą, polegające w szczególności na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;

c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub
w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli
(Weryfikacja spełnienia warunku: na podstawie załącznika nr 4 do zapytania ofertowego).

  1. Z zamówienia wykluczone są osoby zatrudnione w instytucjach uczestniczących w realizacji RPO WL 2014-2020 w sytuacji gdy występuje konflikt interesów, o którym mowa
    w Wytycznych programowych dotyczących systemu wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Społecznego.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciu
o przedłożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia stanowiące załączniki do niniejszego zapytania. Oferty Wykonawców, którzy nie przedłożą wymaganych dokumentów i oświadczeń stanowiących załączniki do
niniejszego zapytania zostaną uznane za nieważne i nie będą podlegały ocenie.

  1. V.Termin związania ofertą

Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

  1. VI.Opis sposobu przygotowywania oferty
  1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  3. Ofertę szkolenia – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego – należy sporządzić czytelnie w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej.
  4. Zamawiający dopuszcza składanie korespondencji tylko pisemnie, osobiście lub drogą pocztową.
  5. Oferta powinna być czytelna i złożona w języku polskim.
  6. Wszelkie zmiany w tekście oferty (przekreślenia, poprawki dopiski) powinny być podpisane lub parafowane przez Wykonawcę, w przeciwnym wypadku nie będą uwzględniane.
  7. Oferta Wykonawcy oraz załączniki muszą być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy zgodnie z treścią dokumentu określającego status Wykonawcy, bądź treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
  8. Wykonawca składa formularz ofertowy z wskazaniem ceny za wszystkie elementy stanowiące przedmiot zamówienia.
  9. Na ofertę składają się następujące dokumenty i oświadczenia:
  • Formularz ofertowy – stanowiący załącznik nr 1,
  • Wykaz doświadczenia w realizacji zajęć szkoleniowych z zakresu zgodnego z przedmiotem zamówienia (Załącznik nr 2) – w przypadku kiedy Wykonawca składa ofertę na obie części składa dwa załączniki nr 2 osobno na każdą z części,
  • Wykaz zawierający lokalizację (adres) miejsca szkolenia i wyposażenia(Załącznik nr 3)
  • Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 4),
  • Program szkolenia (Załącznik nr 5) - w przypadku kiedy Wykonawca składa ofertę na obie części składa dwa programy osobno na każdą z część,
  • CV wykładowców (Załącznik nr 6).
  1. VII.Miejsce oraz termin składania ofert
  1. Ofertę należy złożyć w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. T. Kościuszki
    w Krasnymstawie, Biuro Projektu „Nowa Szkoła Zawodowa”, ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw.
  2. Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:

Nazwa i adres

Wykonawcy

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1

im. T. Kościuszki w Krasnymstawie ,

ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw   

Biuro Projektu: „Nowa Szkoła Zawodowa”

 

Oferta na realizację szkolenia:

Część I „Szkolenie + egzamin dla instruktorów spawalnictwa MAG+ TIG”

Część II „Szkolenie + egzamin dla instruktorów spawalnictwa MAG+ MIG”

nie otwierać przed 21.06.2017r.

 

               

  1. Oferty nie zawierające wymaganych dokumentów i oświadczeń, złożone po terminie lub
    w innym miejscu nie będą rozpatrywane.
  2. Termin złożenia oferty do dnia: 21.06.2017 r.
  1. VIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty

Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:

L.p. Kryterium oceny Sposób oceny
1.

Koszt szkolenia – 60%

Najniższa cena – 60 pkt.

(Cn:Cb) x 100 x 60%

gdzie Cn - cena najniższa

Cb – cena badana

Najkorzystniejsza oferta może otrzymać maksymalnie 60 pkt.

2.

Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń będących przedmiotem zamówienia – 40%

Liczba przeprowadzonych kursów w zakresie szkolenia będącego przedmiotem zamówienia:

- powyżej 3 – 2 punkty

- od 4 do 6 – 3 punkty

- powyżej 6 – 4 punkty

Obliczenie punktów za powyższe kryterium nastąpi wg poniższego wzoru:

(Lp: maxLp) x 100 x 40%

gdzie:

Lp – liczba punktów uzyskanych przez instytucję szkoleniową

maxLp – maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać instytucja szkoleniowa

Zamawiający uwzględni szkolenia powyżej 100 godzin szkoleniowych.

  1. Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane
    z wykonaniem zamówienia. Cena oferty to cena brutto w PLN, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, podana cyfrowo i słownie, cena może być tylko jedna. Cena nie ulega zmianie przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku rozbieżności między kwotami podanymi słownie i cyfrowo, za wiążącą Zamawiający uznawać będzie wartość podaną słownie.
  2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub przedłożenia dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień lub przedłożenia dokumentów oraz składania wyjaśnień.
  3. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów
    w oparciu o ustalone wyżej kryteria.
  4. Ważna oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów (suma kryteriów) uznana zostanie za najkorzystniejszą. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zostanie wezwany do podpisania umowy.
  1. IX.Unieważnienie postępowania

Zamawiający ma prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli wystąpią następujące okoliczności:

  1. w postępowaniu wpłynęły wadliwe oferty i nie można usunąć ich wad,
  2. w toku postępowania ujawniono niemożliwą do usunięcia wadę postępowania uniemożliwiającą zawarcie zgodnej z Projektem umowy,
  3. w postępowaniu doszło do naruszenia zasad określonych w Regulaminie.
  1. X.Sposób porozumiewania się z Wykonawcami
  1. Osoba do kontaktów: Małgorzata Kiendrak – 721-584-901
    e-mail:
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zaproszenia.
  3. Wszelkie wyjaśnienia dotyczące niniejszego zapytania przekazywane będą pisemnie, faksem, pocztą e-mail oraz telefonicznie. Wybór Wykonawcy nastąpi z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania ubiegających się o zamówienie.
  1. XI.Inne informacje
  1. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą, który przedstawił ofertę najkorzystniejszą, zgodnie z wymogami określonymi w niniejszym zapytaniu ofertowym.
  2. Zamawiający zawiadomi wybranego Wykonawcę o miejscu i terminie podpisania umowy oraz ustali szczegółowy termin realizacji szkolenia.
  3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień umowy
    w zakresie:

a) terminu realizacji umowy;

b) harmonogramu realizacji umowy;

c) zasad płatności (Zamawiający informuje, że termin płatności wynagrodzenia Wykonawcy uzależniony jest od terminu wpłynięcia na konto Zamawiającego środków przeznaczonych
na pokrycie wydatków związanych z realizacją projektu na etapie, w którym uczestniczył
w nim Wykonawca i może ulegać opóźnieniom);

  1. Wskazane powyżej istotne zmiany postanowień umowy zostaną wprowadzone do umowy pod warunkiem wystąpienia w toku realizacji Projektu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmian w celu należytej realizacji Projektu. Zmiany zostaną wprowadzone w drodze aneksu
    do umowy bądź zmiany załączników do umowy.

Załączniki :

  • Formularz ofertowy – stanowiący Załącznik nr 1,
  • Wykaz doświadczenia w realizacji zajęć szkoleniowych z zakresu zgodnego
    z przedmiotem zamówienia (Załącznik nr 2),
  • Wykaz zawierający lokalizację (adres) miejsca szkolenia i wyposażenia(Załącznik nr 3)
  • Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 4),
  • Program szkolenia (Załącznik nr 5),
  • CV wykładowców (Załącznik nr 6).

zab2Pod koniec maja odbywały się w naszej szkole lekcje z wykorzystaniem gry symulacyjnej, w której uczestniczyli uczniowie drugiej klasy technikum ekonomicznego oraz technikum żywienia i usług gastronomicznych.

Gra "Symulacja przedsiębiorstwa - ćwiczenie" znana użytkownikom pod popularną nazwą "Produkcja kaczek" jest symulacją działania przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki wolnorynkowej.

W zależności od liczby uczestników można rozwijać jej fabułę. Gra sprawia mnóstwo przyjemności, a nauka staje się zabawą. Poza tym rozwija znajomość podstawowej terminologii z zakresu przedsiębiorczości, sporządzania sprawozdań finansowych oraz wyobraźnię geometryczną.

Uczestnicy gry zostali podzieleni na konkurujące przedsiębiorstwa (zespoły 6-7 osobowe), w skład których wchodzili „żywieniowcy” a specjalnie wybrani uczniowie tj. „ekonomiści” stanowili obsługę banku, hurtowni papieru i punktu skupu gotowych wyrobów - papierowych kaczek.

Przedsiębiorstwa produkujące kaczki konkurowały między sobą nawzajem. Nad prawidłowością funkcjonowania przedsiębiorstw i ich otoczenia czuwali nauczyciele przedmiotów ekonomicznych: Bożena Cieszko-Pankiewicz, Monika Łepik, Katarzyna Mańko, Małgorzata Typiak.

Wnioski wyciągnięte przez nauczycieli podczas nauki przez zabawę są następujące:

„Gra wprowadza elementy współzawodnictwa, każdemu zależy, by jak najwięcej zarobić. Uczniowie chętnie angażują się w swoje role, każdy chce być najlepszy. Grze towarzyszą prawdziwe emocje. Notowanie przychodów i rozchodów na karcie bilansowej wymaga sprawności rachunkowej. To właśnie bezbłędnie prowadzona rachunkowość czasem decyduje o zwycięstwie.”

Uczniowie chcieli powtórzenia zajęć i wprowadzenia większej liczby zespołów w celu wzmocnienia konkurencji. Nauczyciele obiecali, że „takie” lekcje na pewno się powtórzą.

{gallery artykuly/2017/zabawa}

MAMY MISTRZA RACHUNKOWOŚCI!

W dniu 26 maja 2017 r. odbył się szkolny konkurs o tytuł MISTRZA RACHUNKOWOŚCI. Do rywalizacji przystąpili uczniowie z trzeciej klasy technikum ekonomicznego. Celem konkursu była zachęta do utrwalenia zdobytej wiedzy oraz pogłębienie  umiejętności z zakresu rachunkowości.

Uczniowie posiadający największą wiedzę zostali uhonorowani tytułami, a pozostali otrzymali informację nt popełnianych błędów.

Konkurs stał się powtórką przed egzaminem, który odbędzie się w styczniu przyszłego roku, co powinno zaowocować dobrymi wynikami. Każdy z uczestników przekonał się, że można się nauczyć rachunkowości, a nawet ją polubić.

Komisja konkursowa w składzie: Bożena Cieszko-Pankiewicz i Katarzyna Mańko, ustaliła, że MISTRZEM RACHUNKOWOŚCI  w roku szkolnym 2016/2017 została – ANNA MICHAŁOWSKA.

 Tytuł wicemistrza otrzymały równocześnie: Natalia Bielesza i Pamela Bojarska.

mistrz r

logo proj unijZespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1
im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie

zaprasza uczniów i nauczycieli kształcenia zawodowego do udziału w projekcie

„Nowa Szkoła Zawodowa”

Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020,
Oś Priorytetowa 12 – Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.4 – Kształcenie zawodowe współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel projektu

wzrost szans na zatrudnienie 139 Uczennic/Uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Krasnymstawie poprzez poprawę efektywności kształcenia, w tym udział uczniów w stażach/praktykach zawodowych, szkoleniach oraz zajęciach specjalistycznych, jak również poprzez podniesienie kompetencji
10 nauczycieli kształcenia zawodowego oraz doposażenie pracowni szkolnych

Okres realizacji projektu: 01.06.2017 r. – 31.08.2018 r.

Uczestnicy projektu

Projekt skierowany jest do 139 Uczennic/Uczniów Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej oraz 10 nauczycieli kształcenia zawodowego, zatrudnionych w ZSP Nr 1

Oferta dla uczniów ZSP Nr 1

W ramach projektu oferujemy:

  1. 1.Realizację staży i praktyk zawodowych dla 60 osób (w 2017 i 2018 roku):
  • staże dla 44 Uczniów/Uczennic Technikum
  • praktyki zawodowe dla 16 Uczniów/Uczennic ZSZ

Zapewniamy:

  • możliwość zdobycia praktycznego doświadczenia u pracodawcy
  • stypendium w wysokości 1 800 zł za 150 godzin stażu/praktyk
  • wyżywienie (obiad) podczas trwania staży/praktyk
  • zwrot kosztów dojazdu
  • materiały szkoleniowe (teczka, notes, długopis)
  1. 2.Zajęcia uzupełniające wiedzę Uczniów/Uczennic z przedmiotów zawodowych:
  • Marketing bez tajemnic!
  • Akcja-kreacja
  • Podatkowe PIT-u PIT-u
  • ZUS nie taki „straszny” – obsługa programu Płatnik
  • Ciekawostki Kuchni
  • Nowy STAR 25
  • Sushi
  1. 3.Zajęcia specjalistyczne z zakresu fryzjerstwa:
  • Mezoterapia bezigłowa skóry głowy
  • Techniki koloryzacji
  • Koki i upięcia
  • megaFRYZ
  1. 4.Zajęcia specjalistyczne dające dodatkowe uprawnienia:
  • Kurs obsługi kasy fiskalnej
  • Kasjer walutowy i bankowy
  • Cukiernik
  • Barista I i II stopnia
  • Kuchnia molekularna
  • Spawanie metodą MAG (135) i TIG (141)
  • Szkolenia diagnostyczne
  • Kurs na prawo jazdy kat. B

Zapewniamy:

  • ciekawe, praktyczne zajęcia pozalekcyjne
  • możliwość zdobycia dodatkowych uprawnień
  • wyżywienie podczas szkoleń
  • zwrot kosztów dojazdu na zajęcia
  • materiały szkoleniowe (teczka, notes, długopis)

Oferta dla nauczycieli z ZSP Nr 1

Zajęcia specjalistyczne dla 10 nauczycieli kształcenia zawodowego:

  • Szkolenie + egzamin dla instruktorów spawalnictwa Mag+Tig
  • Szkolenie + egzamin dla instruktorów spawalnictwa Mag+Mig
  • Kurs sushi
  • Kurs obsługi programu Płatnik

Główne rezultaty projektu

• 139 Uczennic/Uczniów podniesie/nabędzie kwalifikacje/kompetencje
• 60 Uczennic/Uczniów odbędzie staż/praktykę zawodową
• 10 nauczycieli uzyska kwalifikacje/kompetencje
• pracownie kształcenia zawodowego w ZSP Nr 1 zostaną doposażone w specjalistyczny sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji zajęć

Wymagane dokumenty

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć wypełniony

Formularz Rekrutacyjny wraz z wymaganymi załącznikami

Szczegółowe informacje o projekcie

można uzyskać u p. Moniki Łepik

Co prawda nie zakończył się jeszcze bieżący rok szkolny, ale osoby odpowiedzialne za jego organizację pracują już nad kolejną jego edycją.

W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie doszło do spotkania władz powiatu z krasnostawskimi pracodawcami. W spotkaniu wzięli udział dyrektorzy wszystkich szkół ponadgimnazjalnych prowadzących w swoich szkołach kierunki techniczne.

Ze strony pracodawców przybyli: Marek Wereszczyński właściciel firmy WEMAX, Kazimierz Ruszniak – prezes firmy ENERGOREMONT Sp. z o.o., Janusz Spierzak – prezes firmy BRENAL i Janusz Mazurek - właściciel firmy Maturek Metal (wszyscy reprezentują szeroko pojętą branżę metalową).

Lokalny (ale nie tylko) rynek pracy upomina się o fachowców, gdyż boleśnie zaczyna odczuwać skutki zapaści  kształcenia zawodowego w Polsce. Rozpoczyna się walka o dobrego pracownika. Najlepszy jest taki, którego firma sama sobie wykształci – takimi słowami rozpoczął spotkanie starosta Janusz Szpak. Pod warunkiem ścisłej współpracy szkoły z daną firmą rozpoczynającej się już na etapie tworzenia  programu nauczania, a kończącej na realizacji kształcenia praktycznego w  firmie, w realnych warunkach produkcyjnych. Stąd też nasze dzisiejsze spotkanie. – mówił starosta. Należy obalić mit, że szkoły zawodowe kształcą bezrobotnych. Szkoły będą kształciły przyszłych pracowników, fachowców w danej branży, których firmy zechcą zatrudnić.

zk

Zapraszamy wszystkich uczniów, rodziców/opiekunów na zakończenie roku szkolnego 2014/2015 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki, które odbędzie się 26 czerwca 2015 roku (piątek) o godzinie 9.00 w sali gimnastycznej.

Zapraszamy

Dyrekcja szkoły i grono pedagogiczne

Nasza szkoła współpracuje z Młodzieżowym Centrum Kariery w Krasnymstawie.

 

kras1W Roku Szkoły Zawodowców nasza szkoła zacieśniła współpracę z MCK.  Uczniowie  kl. 2tz  korzystali z cyklicznych zajęć prowadzonych przez przedstawiciela MCK. Wszyscy uczniowie ZSP Nr 1 mają także możliwość indywidualnych konsultacji dotyczących osobistego  rozwoju zawodowego.

Ponadto szkoła współorganizuje z MCK Targi Pracy i Edukacji, które odbędą się 10 czerwca 2015 r. na rynku miejskim w godz. 11.00:14.00. Jeśli pogoda okaże się niesprzyjająca, Targi zostaną zorganizowane w sali gimnastycznej naszej placówki.

Targi przeznaczone są dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz mieszkańców Krasnegostawu i okolic – osób chcących zdobyć lub podnieść swoje kwalifikacje zawodowe, a także dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy.

W programie Targów:

  • -  oferty pracy lokalne, krajowe i zagraniczne, 
  • -  oferty szkoleniowe,
  • -  oferty kształcenia dla dorosłych,
  •  konsultacje z doradcą zawodowym i pośrednikiem pracy.

Zapraszamy do udziału w Targach Pracy i Edukacji.

Wycieczka  pod hasłem: „Lublin, jakiego nie znamy…”

Stolicę  województwa lubelskiego uczniowie naszej szkoły zwiedzali dn.21.05.2015r.

 Zwiedzanie rozpoczęło się w atmosferze zadumy nad losem więźniów obozu koncentracyjnego na Majdanku. Wszyscy z uwagą poznawali historię obozu oraz dramat ludzi, którzy doświadczyli nieludzkiego okrucieństwa Niemców podczas II wojny światowej. Trudno uwierzyć, że  „ludzie ludziom zgotowali ten los”.  Do refleksji nad ludzkim życiem skłania  napis  na Mauzoleum, w którym złożono prochy pomordowanych: „Los nasz dla was przestrogą”.

1z 11

Następnym etapem wycieczki było poznawanie lubelskiej Starówki.  Każdy był w Lublinie, a jednak niewiele osób miało okazję zobaczyć Skarbiec w Bazylice oo. Dominikanów  na ul. Złotej, gdzie do 1991r. przechowywano relikwie Krzyża Świętego.

z2

Skarbiec w Bazylice Mniejszej

 Ciekawym miejscem jest Skarbiec w Archikatedrze.  Można było na własne uszy zbadać, jak działa zakrystia akustyczna, a na własne oczy zobaczyć przepiękne freski, zabytkowe przedmioty sztuki sakralnej oraz kryptę z grobem m.in. Arcybiskupa J. Życińskiego.

3z

Skarbiec i Zakrystia akustyczna w Archikatedrze

4z

Przy katedrze znajduje się Wieża Trynitarska.  Warto  było pokonać 207 wąskich i krętych schodów, ponieważ  z wysokości 40m można zobaczyć panoramę Lublina. Można też obejrzeć klimatyczne wnętrze, w którym znajdują się między innymi obrazy religijne, ikony, drewniane rzeźby oraz cztery dzwony, w tym największy dzwon lubelski, Marię.

Również Podziemia Lubelskie kryją wiele tajemnic. Trasa podziemna biegnąca pod Starym Miastem stanowi zespół XVI i XVII-wiecznych piwnic prowadzących do lochów Trybunału Koronnego przez Rynek, ulicami Złotą i Archidiakońską, aż do Placu po Farze.
W salach na całej długości trasy rozstawione są makiety obrazujące najważniejsze okresy rozwoju Lublina - od czasów plemiennych, przez XIV wieczne miasto otoczone murami, do ok. 1670 roku. Przejście przez lochy ma wprowadzić zwiedzających w klimat prawie 1000 - letniej historii Lublina. Makiety pozwalają na łatwiejsze zrozumienie logiki powstania i rozwoju miasta. W podziemiach znajdują się także dwie makiety przedstawiające dawne panoramy miasta: najstarszy widok Lublina z XVI w. i najbardziej znany widok z pierwszej połowy wieku XVII. Szczególne wrażenie zrobiła na wszystkich, wzbogacona światłem i dźwiękiem,  ruchoma makieta Wielkiego Pożaru Lublina (1719). 

5z

Jeszcze tylko krótki spacer po urokliwej Starówce i trzeba było wracać. Mimo pochmurnego nieba wszystkim dopisywał dobry humor.

 Warto pamiętać, że Lublin to nie tylko centra handlowe, ale przede wszystkim wiele ciekawych miejsc, które łączy niezwykła, pełna zawiłości, historia.

Wspólnie z uczniami historię Lublina poznawały: P. Ewa Gałka, pedagog szkolny oraz P. Elżbieta Kapuśniak, nauczyciel języka polskiego.

SAM 4276 1067x80028 maja w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 spotkali się młodzi soliści ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu krasnostawskiego na wspólnym śpiewaniu piosenki satyrycznej. Uczestnicy zaprezentowali ciekawe aranżacje wiele znanych utworów, poczynając od uroczych piosenek Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego z Kabaretu Starszych Panów a kończąc na bardziej współczesnym repertuarze. Jury konkursowe doceniło młodych wokalistów, podkreślając w uzasadnieniu werdyktu wysoki poziom prezentacji utworów oraz profesjonalne ich przygotowanie. Publiczność konkursowa nagradzała występujących gromkimi brawami.

A oto zwycięzcy tegorocznego konkursu:

I miejsce – Anna Kaczor z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Krasnymstawie

II miejsce – Alicja Kawęcka z Młodzieżowego Domu Kultury w Krasnymstawie

III miejsce - Amanda Dzik z I Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Jagiełły w Krasnymstawie .

Na wyróżnienie zasłużył również zespół „ Złota Piątka ”z Gimnazjum Nr 5 w Krasnymstawie .

Gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów.

  • Konkurs satyryczny 2015-1
  • Autor: Brak danych
  • Odsłon: 6398
  • Downloads: 1019
  • Ocena: Brak głosów 
  • Konkurs satyryczny 2015-2
  • Autor: Brak danych
  • Odsłon: 6500
  • Downloads: 1015
  • Ocena: Brak głosów 
  • Konkurs satyryczny 2015-3
  • Autor: Brak danych
  • Odsłon: 6399
  • Downloads: 1027
  • Ocena: Brak głosów 
  • Konkurs satyryczny 2015-4
  • Autor: Brak danych
  • Odsłon: 6394
  • Downloads: 1004
  • Ocena: Brak głosów 

SDC10131 1200x900

W kwietniu w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Patrona. Z tej okazji odbył się uroczysty apel poświęcony postaci Tadeusza Kościuszki.

Ogłoszono także wyniki konkursu plastyczno-literackiego, który miał na celu przybliżenie społeczności szkolnej sylwetki Patrona naszej szkoły. Jury w składzie: Pani Anna Kurzak, Pani Sylwia Młynarczyk-Rysak oraz Pani Sylwia Wójcik-Wilkołazka wyłoniło zwycięzców, zwracając uwagę na pomysłowość i dobór informacji.

Nagrodzono prace:

w kategorii „praca literacka”:

1 miejsce ex aequo: prace Agaty Śliwy z klasy 2tf oraz Karoliny Opat z klasy 2te.

w kategorii „komiks”:

1 miejsce: praca Anny Krasuckiej z klasy 2 tf

2 miejsce: praca Patrycji Gaweł z klasy 2 te

W tej kategorii zostały także wyróżnione 2 prace: Karoliny Małysz z klasy 2te oraz Damiana Majewskiego z klasy 2tb.

Zwycięzcom gratulujemy. Zapraszamy do obejrzenia nagrodzonych prac.

Pamiętajmy, ze Kościuszko to nie tylko słynne nazwisko, ale przede wszystkim człowiek, któremu nieobce były problemy naszych czasów. Warto uświadomić sobie, że nas, młodych XXI w., obowiązuje dekalog współczesnego patrioty: (przypominamy)

  1. Szanuj symbole narodowe Polski: hymn, godło i flagę państwową. 

    2. Szanuj język i kulturę swojej Ojczyzny. 

    3. Szanuj święta narodowe i rocznice. 

    4. Poznawaj historię własnego kraju. 

    5. Poznawaj polskie tradycje ludowe. 

    6. Dbaj o piękno naszego kraju. 

    7. Bądź dumny, że jesteś Polakiem gdziekolwiek będziesz.

    8. Postępuj zgodnie z duchem tolerancji i szacunku do siebie i innych. 

    9. Solidnie wypełniaj swoje obowiązki i nie ulegaj złym wpływom. 

    10.Korzystaj z rozwoju nowoczesnej nauki i osiągnięć technicznych.

  2. {gallery artykuly/2013/dzien_patrona|Dzień Patrona}

kapital ludzki

Zamawiający: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie

ul. Zamkowa 1; 22-300 Krasnystaw

NIP: 564-12-88-233

REGON: 000185650

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zapytanie ofertowe nr 9.2/2013

  1. ZAMAWIAJĄCY

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie

ul. Zamkowa 1; 22-300 Krasnystaw

  1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie zadań na stanowisku „Koordynator ds. realizacji praktyk i staży zawodowych”

w projekcie pt: „Staże i praktyki – lepszy start w dorosłe życie”

Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,

Działanie 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

  1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia części lub całości zadań podwykonawcom.

  1. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Zamawiający przewiduje zatrudnienie w ramach umowy cywilnoprawnej na stanowisku Koordynatora ds. realizacji praktyk i staży zawodowych Wykonawcy od 24.06.2013 do 28.02.2015.

  1. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

  1. Oferent przed złożeniem oferty powinien dokładnie zapoznać się z informacjami zawartymi w Zapytaniu ofertowym i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie.

  2. Oferent ponosi wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Oferenta w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Oferent zobowiązuje się nie rościć z tego tytułu żadnych żądań względem Zamawiającego.

  3. Oferent powinien stworzyć ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania.

  4. Oferta powinna:

-być sporządzona w języku polskim, pismem odręcznym drukowanym lub elektronicznie za pomocą edytora tekstu i wydrukowana,

-posiadać datę sporządzenia,

-być podpisana czytelnie przez Oferenta.

V. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT

  1. Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub dostarczona osobiście na adres ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw (czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15) do dnia 20.06.2013 r. do godz. 15.00 (liczy się data wpływu) wraz z załączonym CV oraz oświadczeniami Wykonawcy wypełnionymi na wzorach Zamawiającego załączonych do niniejszego Zapytania. Dokumenty powinny być dostarczone w zaklejonej kopercie z dopiskiem 9.2/2013

  2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

  3. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.

  4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

  5. Zapytanie ofertowe zamieszczono ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw oraz na stronie www.zspnr1-krasnystaw.edu.pl

VI. OCENA OFERT

Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:

  1. Cena: 100%.

VII. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJLEPSZEJ OFERTY

Ocena ofert zostanie dokonana 21.06.2013 r., a oferent zostanie poinformowany telefonicznie.

VIII. ZAŁĄCZNIKI

1.Wzór formularza ofertowego.

2. Wzór CV.

3. Wzór oświadczenia o zaangażowaniu w inne projekty POKL.

4. Wzór oświadczenia o zatrudnieniu w instytucji realizującej POKL.

 

 

 

 

XIII Powiatowy Konkurs Profilaktyczny-4W dniu 29.05. 2013r. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie odbyło się podsumowanie XIII Powiatowego Konkursu Profilaktycznego pod hasłem „Szczęśliwe i zdrowe życie bez alkoholu”. Warunkiem uczestnictwa było przesłanie pracy pisemnej na ten temat. Konkurs był skierowany do uczniów klas drugich szkół ponadgimnazjalnych powiatu krasnostawskiego.

Celem Konkursu było:

-utrwalenie wiedzy na temat alkoholu i jego wpływu na organizm człowieka;                                                 

-uświadomienie własnej odpowiedzialności za ochronę zdrowia i życia; 

-wskazanie na szkodliwość używek oraz ukazanie zagrożeń, jakie niosą ze sobą uzależnienia; 

-pokazanie roli szkoły i samorządów w realizacji integralnej profilaktyki uzależnień;

plan200x200dziennik200x200kulinarnibudowlanka250zetka w hiszpanii

Oferta edukacyjna ZS nr 1

bip logo

Archiwum artykułów